- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

هشدار پوشکوف به غرب

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور الکسی پوشکوف
سناتور الکسی پوشکوف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
اشتراک
سناتور روس: غرب قادر نخواهد بود تا مدت نامحدود از عواقب اقدامات نادرست خود جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، سناتور الکسی پوشکوف در واکنش نسبت به مقاله منتشره در " The Hill " که در آن آمده بود افتادن تسلیحات آمریکایی از اوکراین به دست دیگران را نمی توان متوقف کرد، اظهار داشت که غرب تا مدت نامحدود قادر نخواهد بود از عواقب اقدامات نادرست خود جلوگیری کند.
نویسندگان این مقاله، تحلیلگر سیاسی جردن کوهن و محقق جاناتان الیس آلن، تاکید کردند که تسلیحات منتقل شده توسط ایالات متحده به رژیم کی یف در حال حاضر شروع به انتشار به سایر کشورها کرده است و این در حالی است که ردیابی و اطمینان حاصل کردن از این امر که اوکراین نمی تواند از هر هواپیما یا موشک دریافتی برای کشاندن واشنگتن به درگیری با روسیه استفاده کند، بسیار دشوار است. آنها خاطرنشان کردند که ردیابی میلیون ها سلاح سبک به همین شکل کاملاً غیرممکن است.
سناتور آلکسی پوشکوف در ادامه توضیح داد: " پیامدهای اقدامات تهاجمی و نسنجیده ایالات متحده و متحدانش برای خود آنها چندین دهه است که ادامه دارد، به عنوان مثال: از حملات تروریستی داعش (ممنوعه در فدراسیون روسیه) و طرفداران آن علیه اروپایی ها گرفته تا موج عظیم پناهندگان از لیبی، عراق، سوریه، افغانستان.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
رئیس جمهور روسیه: غرب به هر طریقی می خواهد سلطه خود را حفظ کند
در حال حاضر، "شکست" قوی در بخش انرژی نیز به این مسائل اضافه شده است. هر چند فعلا غرب توانسته تا حدی این فرآیند را کاهش بدهد، اما نتوانسته آن را خنثی کند، زیرا پتانسیل غرب در این زمینه نیز بی نهایت نیست".
گفتنی است، روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала