ناسا: اوریون پس از اتمام ماموریت خود در ماه، به زمین بازگشت

© AFP 2023 / Aubrey Gemignani/ NASAЛунная ракета НАСА с капсулой экипажа Orion перевозится на стартовую площадку на мысе Канаверал, США
Лунная ракета НАСА с капсулой экипажа Orion перевозится на стартовую площадку на мысе Канаверал, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
اشتراک
ناسا روز یکشنبه از اتمام ماموریت فضاپیمای اوریون در ماه و بازگشت به زمین و سقوط در آهای اقیانوس آرام خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، ناسا به طور زنده لحظاتی از بازگشت فضاپیمای اوریون از عملیات نخستین پرواز بدون سرنشین به دور ماه و سقوط در سواحل کالیفرنیا در اقیانوس آرام را پخش کرد.
همچنین در بیانیه ای که ناسا به این مناسبت منتشر کرد امده است:" کپسول اوریون در ساعت 12:40 به وقت سواحل شرقی آمریکا در 480 کیلومتری سن دیگو سطح اقیانوس آرام را لمس کرد".
مجری ناسا با بیان اینکه عملیات بازگشت فضاپیما عالی بود، گفت: "لمس شد!... اوریون به زمین بازگشته است. در دقایق و ساعات آینده، متخصصان عملیاتی را برای بلند کردن کپسول فضاپیما و تحویل آن به مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام خواهند داد".
Orion که به طور مشترک توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا توسعه یافته است، در اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود با ماموریت Artemis 1 در 16 نوامبر از زمین به فضا برخواست. اولین پرواز آزمایشی با ماموریت Artemis-1 آماده سازی برای پروازهای سرنشین دار آینده است. طبق اعلام ناسا ماموریت آرتمیس 2 قرار است در سال 2024 و به همراه خدمه پروازی انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала