کره جنوبی از اتحادیه اروپا دعوت می کند تا با هم در مقابل آمریکا بایستند

© AFP 2023 / Choo Youn-Kongاستقرار نیروی دریایی تهاجمی کره جنوبی در دریای ژاپن
استقرار نیروی دریایی تهاجمی کره جنوبی در دریای ژاپن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2022
اشتراک
آن، وزیر بازرگانی کره جنوبی از اتحادیه اروپا می خواهد که برای مبارزه با قانون کاهش تورم آمریکا با یکدیگر همکاری کند.
به گزارش اسپوتنیک، دوکگون آن، وزیر بازرگانی کره جنوبی به نشریه “یورو اکتیو” گفت، اتحادیه اروپا و کره جنوبی باید با یکدیگر همکاری کنند تا به قانون کاهش تورم ایالات متحده پاسخ دهند.
آن گفت: "فضای بزرگی برای اتحادیه اروپا و کره وجود دارد تا با یکدیگر همکاری کنند تا مقررات قانون کاهش تورم مطابق
با سازمان تجارت جهانی باشد و مشکلات غیرضروری برای بخش های مهم استراتژیک صنعت ما ایجاد نکند."
او گفت که سئول و بروکسل می توانند با دولت آمریکا برای به حداقل رساندن "تأثیر تبعیض آمیز" این قانون همکاری کنند. این مقام مسئول در عین حال اذعان داشت که دستیابی به تغییرات در قانون کاهش تورم در کوتاه مدت می تواند کار بسیار دشواری باشد.
وزیر امور خارجه کره جنوبی تاکید کرد: در صورتی که مشخص شود کاری از دستشان بر نمی‌آید یا تمایلی به همکاری با ما برای یافتن راه‌ حل مناسب ندارند، باید جایگزین دیگری پیدا کنیم.
آن، همچنین مخالف اتخاذ اقدامات حمایتی مشابه در اتحادیه اروپا بود و چنین اقدامی را با "باز کردن جعبه پاندورا" مقایسه کرد.
این قانون که در ماه آگوست توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امضا شد، به ویژه برای گسترش یارانه های مالیاتی برای خرید خودروهای الکتریکی که در آمریکای شمالی مونتاژ می شوند، پیش بینی می شود. این سند که دولت آن را قانون کاهش تورم می نامد، شامل بند اختصاص 370 میلیارد دلار به انرژی پاک و دستیابی به اهداف آب و هوایی، 64 میلیارد دلار برای کاهش هزینه دارو و بیمه سلامت است.
اتحادیه اروپا این اقدام را تبعیض علیه کالاهای وارداتی از کشورهای دیگر خواند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این آشکارا نارضایتی خود را از اقدامات محرک علیه تولید کنندگان آمریکایی ابراز کرده بود. به گفته رهبر فرانسه، این قانون برخلاف قوانین سازمان تجارت جهانی است و "غیر دوستانه" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала