Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

درخواست رفع تحریم ها علیه روسیه در راهپیمایی در وین+ویدئو

CC BY 2.5 / Gryffindor / Здание МИД Австрии в Вене
Здание МИД Австрии в Вене - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2022
اشتراک
معترضان در وین از مقامات اتریشی خواستند تحریم های ضد روسیه را کنار بگذارند.
به گزارش اسپوتنیک، صدها نفر در تظاهراتی در وین شرکت کردند و خواستار تجدید نظر مقامات اتریشی در تصمیم برای اعمال تحریم ها علیه روسیه، حفظ بی طرفی کامل این کشور و تلاش برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی شدند.
یکی از سخنرانان این تظاهرات، معاون سابق صدراعظم جمهوری، هاینز کریستین استراخه بود. وی خاطرنشان کرد که کشورهای اروپایی برای مدت طولانی تلاش کردند تا متوجه درگیری در اوکراین نشوند.
جنبش "تفکر صادقانه" که از اعتراضات علیه اقدامات ویروس کرونا برخاسته است، حتی پس از برداشته شدن همه محدودیت‌ها، به برگزاری تظاهرات منظم در چندین شهر ادامه می‌دهد. اکنون محتوا متفاوت است: برای بی طرفی، بسته شدن کامل همه مرزها و علیه تحریم های روسیه.
وی گفت: " سال‌هاست که اروپا چشم‌های خود را بسته و متأسفانه به عنوان میانجی عمل نمی‌کند و اکنون شاهد تحولی هستیم که در آن سیاست وجود ندارد، <...> زمانی که سیاستمداران اروپایی قدم‌هایی برمی‌دارند و می‌گویند: ما صلح می خواهیم، ​​ما می خواهیم هر دو طرف درگیری را به میز مذاکره بیاوریم، ما می خواهیم به دنبال راه حل های مسالمت آمیز باشیم، می خواهیم راهی برای خروج از مناقشه پیدا کنیم. این اتفاق نمی افتد. برعکس، ما عرضه سلاح را می بینیم، سیاست تحریم را می بینیم، تشدید را می بینیم.
وی همچنین گفت که رویارویی کنونی "پیشینه تاریخی دارد که اکنون کاملاً در سکوت فرو رفته است". به گفته وی، صحبت از مشارکت فعال سرویس های اطلاعاتی آمریکا در سازماندهی کودتای سال 2014 در اوکراین است که پس از آن جنگ داخلی در این کشور آغاز شد.
علاوه بر این، معاون سابق صدراعظم خاطرنشان کرد که اکنون برخی از احزاب اتریشی در مورد ورود این کشور به ناتو "رویایی" دارند. وی تاکید کرد که نباید این وضعیت را نادیده گرفت. به عقیده اشتراخه، برای حفاظت از اساس قانون اساسی اتریش یعنی بی طرفی، باید حساس بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала