واکنش امیرعبداللهیان به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود
عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران نسبت به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در صفحه توئیتر خود در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس نوشت: "جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس، اجزای جدایی ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارد".
وی افزود: "در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم".
لازم به یادآوری است، پیشتر چین در بیانیه مشترک با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرده بود: "رهبران بر حمایت خود از همه تلاش‌های صلح‌آمیز، از جمله ابتکار و تلاش امارات متحده عربی برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز در موضوع جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) از طریق مذاکرات دوجانبه با رعایت موازین حقوق بین الملل و حل این موضوع با رعایت مشروعیت بین المللی تأکید کردند".
همچنین در جریان سفر رییس جمهور چین به عربستان دو کشور در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک پکن و ریاض برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأکید کردند.
دو طرف همچنین از ایران خواستند با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و به معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای پایبند باشد. آنها در بخش دیگری از بیانیه خود بر اهمیت احترام ایران به اصول حسن همجواری و عدم دخالت این کشور در امور داخلی کشورها تاکید کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала