استراتژی جدید امنیت ملی ژاپن در برابر روسیه

© Sputnik / Dmitry Astakhovپرچم روسیه و ژاپن
پرچم روسیه و ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2022
اشتراک
آساهی: استراتژی امنیتی ژاپن روسیه را به عنوان عاملی برای نگرانی جدی معرفی خواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آساهی به نقل از منابعی در محافل دولتی می نویسد، دولت ژاپن قصد دارد روسیه را در استراتژی به روز شده امنیت ملی خود به عنوان یک "نگرانی جدی امنیتی " معرفی کند.
تا پایان سال 2022، کابینه ژاپن باید سه سند به روز شده در زمینه دفاع ارائه کند: استراتژی امنیت ملی، هنجارهای برنامه دفاع ملی و برنامه دفاع میان مدت. منتفی نیست که یک استراتژی امنیت ملی به روز شده ممکن است در اوایل هفته آینده تصویب شود.
در عین حال، این نشریه تاکید می کند، در حزب حاکم لیبرال دمکرات این نظر وجود دارد که از اقدامات روسیه باید به عنوان یک "تهدید" تلقی کرد و نه " نگرانی".
نسخه فعلی استراتژی امنیت ملی، که در سال 2013 به تصویب رسید، نیاز به "ارتقاء همکاری در همه زمینه ها و گسترش روابط ژاپن و روسیه به طور کلی، که به امنیت ژاپن کمک می کند" را بیان می کند.
روابط روسیه و ژاپن برای سال ها تحت الشعاع فقدان معاهده صلح قرار گرفته است که این کشورها پس از جنگ جهانی دوم هرگز آن را امضا نکردند. مانع اصلی همچنان مسئله ادعای مالکیت توکیو بر جزایر کوریل جنوبی (جزایر کوناشیر، شیکوتان، ایتوروپ و خط الراس هابومای) است که توکیو با اشاره به رساله دوجانبه تجارت و مرزها در سال 1855 بر آن استناد می کند.
© Sputnik / Sergey Krivosheyevطبیعت جزایر کوریل
طبیعت جزایر کوریل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2022
طبیعت جزایر کوریل
در سال 1956، اتحاد جماهیر شوروی و ژاپن اعلامیه مشترکی را به تصویب رساندند که در آن مسکو پس از انعقاد یک معاهده صلح موافقت کرد که امکان انتقال هابومای و شیکوتان به ژاپن را بررسی کند. سرنوشت کوناشیر و ایتوروپ تحت تأثیر قرار نگرفت. با این حال، مذاکرات بعدی به نتیجه ای نرسید. این احتمال وجود دارد که توکیو تحت تأثیر ایالات متحده قرار داشته باشد که تهدید کرده بود اگر ژاپن با انتقال تنها دو جزیره کوریل موافقت کند، این امر بر بازگشت اوکیناوا به آن تأثیر می گذارد.
موضع مسکو این است که این جزایر پس از جنگ جهانی دوم بخشی از اتحاد جماهیر شوروی شد و در حاکمیت روسیه بر آنها شکی نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала