پوتین اظهارات مرکل را به باد انتقاد گرفت

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
پوتین: بعد از چنین اظهاراتی که مرکل بیان کرده، قابل درک نیست که چطور می بایست به توافق برسیم.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که بعد از اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان در خصوص انگیزه های امضای توافقات مینسک، مسئله اعتماد بوجود می آید، اما دستیابی به توافق در خصوص مسئله اوکراین الزامی خواهد بود.
وی به خبرنگاران اعلام کرد: «البته که اینکه مسئله اعتماد پیش می آید. همین الان هم سطح اعتماد تقریبا به صفر رسیده است، اما بعد از چنین اظهاراتی که البته این سوال بوجود می آید: چطورباید به توافق رسید؟ و آیا می توان با کسی توافق کرد؟ و ضمانت های آن کجا هستند؟ البته که این یک سوال هست».
وی خاطرنشان کرد: «اما به هر ترتیب در نهایت دستیابی به توافق الزامی خواهد بود. من به دفعات گفته ام که ما برای این توافقات آماده ایم، اما این امر ما را مجبور می کند که به فکر فرو برویم ، البته در مورد این که ما با چی کسی طرف هستیم».
پیشتر آنگلا رکل صدراعظم سابق آلمان اعلام کرده بود که «توافق مینسک» در سال 2014 تلاشی برای دادن زمان به اوکراین بود. وی اظهار داشت که شک دارد که کشورهای ناتو بتوانند کاری بیشتر از چیزی که الان برای اوکراین انجام می دهند، انجام دهند.
Президент РФ Владимир Путин и канцлер Германии Ангела Меркель перед началом переговоров лидеров стран нормандской четверки - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اعتراف مرکل به اینکه پیش از پایان زمامداری اش نگذاشتند با پوتین گفتگو کند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала