همکاری عربستان و چین بر روابط این کشور با آمریکا تأثیری نخواهد گذاشت

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی
محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
کارشناس اقتصادی عربستان سعودی: “ همکاری عربستان و چین بر روابط این کشور با آمریکا تأثیری نخواهد گذاشت.”
به گزارش اسپوتنیک، فضل البوعینین، کارشناس اقتصادی عربستان سعودی، به اسپوتنیک گفت که همکاری ریاض و پکن بر روابط بین عربستان سعودی و ایالات متحده تأثیری نخواهد گذاشت، پادشاهی باید روابط اقتصادی خود را متنوع کند.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای یک سفر رسمی به عربستان سعودی سفر کرده است. در جریان این دیدار، سران دو کشور توافقنامه همکاری راهبردی جامع را امضا کردند. همچنین شی جین پینگ در ریاض در اولین اجلاس سران چین و کشورهای عربی و اجلاس سران جمهوری خلق چین و شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس شرکت کرد.
به گفته این کارشناس، توسعه و همکاری نزدیک عربستان و چین به روابط عربستان با آمریکا و سایر کشورهای غربی آسیب نخواهد زد.
این کارشناس سیاسی افزود:” هدف پادشاهی این کشور دستیابی به تعادل در روابط بین‌الملل خود برای دستیابی به منافع است . بنابراین روابط چین و عربستان تأثیری بر روابط این کشور با آمریکا نخواهد داشت و افق‌های جدیدی را برای همکاری بین‌المللی و مشارکت اقتصادی با مهمترین قطب‌های جهانی باز خواهد کرد.”
فضل البوعینین همچنین خاطرنشان کرد که ریاض در تلاش است تا برنامه استراتژیک اقتصادی خود "چشم انداز 2030" را اجرا کند و برای این منظور "نیازمند تنوع در روابط اقتصادی، ورود سرمایه گذاری بیشتر و باز بودن برای همه کشورها بدون استثنا است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала