مخالفت تعدادی از شرکای آمریکا با تلاش واشنگتن برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

© AP Photo / Mary Altafferمخالفت تعدادی از شرکای آمریکا با تلاش واشنگتن برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل
مخالفت تعدادی از شرکای آمریکا با تلاش واشنگتن برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
ایالات متحده آمریکا به دلیل تلاش برای حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان با مخالفت تعدادی از شرکای این کشور مواجه شده است. این مطلب را روز پنجشنبه روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع خود اطلاع داده است.
به گزارش اسپوتنیک، منابع روزنامه پولیتیکو می گویند بعید است بسیاری از دولت ها قبل از روز رای گیری موضع رسمی خود را اعلام کنند. با این حال، به گفته آنها، رای دهندگان تحت فشار شدید، از جمله از سوی فعالان خارجی، برای موافقت با ایالات متحده خواهند بود. با این حال، یک منبع وزارت خارجه آمریکا به پولیتیکو گفت که برخی از "شریک های معمول ایالات متحده ممکن است بیش از حد معمول نگران اقدامات واشنگتن باشند".
به گفته این نشریه، کشورهای محتاط را می توان به سه گروه تقسیم کرد. گروه اول معتقدند که ایالات متحده به دنبال رأی گیری سریع در مورد ایران است، بنابراین سایر شرکت کنندگان در بحث از توجه محروم شدند. گروه دومی استدلال می‌کنند که بسیاری از کشورها سوابق ضعیفی در زمینه حقوق زنان دارند، اما این مانع از آن نمی‌شود که در کمیسیون‌های مربوط به چنین موضوعاتی که به نظر متناقض است، کار کنند. گروه سوم بر این باورند که اگر حذف از کمیسیون ها امری عادی شود، ممکن است دولت های خودشان نیز قربانی این عمل شوند. این روزنامه ریچارد گوان سخنان مدیر گروه بین المللی بحران ها در زمینه همکاری با سازمان ملل متحد را نقل می کند که گفت: "شنیده‌ام بسیاری از دیپلمات‌ها می‌گویند که اقدامات ایران را نفرت‌انگیز می‌دانند، اما آنها نگران هستند که آمریکا در آینده از این تاکتیک محروم‌سازی، بیشتر استفاده کند. امروز ایران است، روز بعد ممکن است شما باشید."
کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اظهارات جدید معاون رئیس جمهور امریکا علیه حکومت ایران
روز 2 نوامبر، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، کامالا هریس، گفت که مقامات ایالات متحده قصد دارند با شرکای خود برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد همکاری کنند.
کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد مسئول حفظ استانداردها برای حمایت و ارتقای حقوق زنان است و همچنین در حال تدوین پیشنهادهایی برای اجرای صحیح آنها است. این کمیسیون متشکل از 45 کشور عضو سازمان ملل است که برای یک دوره 4 ساله انتخاب می شوند. نمایندگی ایران در کمیسیون در سال 2026 به پایان می رسد.
ناآرامی ها در ایران از 16 سپتامبر پس از تشییع جنازه مهسا امینی، دختر۲۲ ساله آغاز شد. بر اساس روایت رسمی، گشت ارشاد وی را به دلیل بد حجابی بازداشت کرد و اندکی بعد این دختر جوان دچار حمله قلبی شد و در اثر آن جان باخت. اما در شبکه های اجتماعی اطلاعاتی مبنی بر ضرب و شتم امینی توسط پلیس منتشر شد. روز 16 مهرماه، سازمان پزشکی قانونی ایران گزارشی رسمی از علت مرگ این دختر منتشر کرد و اعلام کرد که وی آسیب بدنی ندیده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала