سهم نیروگاه‌های تجدید پذیر در تولید برق ایران افزایش یافت

© Photo / IRNAنیروگاه تجدید پذیر
نیروگاه تجدید پذیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
سهم نیروگاه‌های تجدید پذیر ایران در تولید برق آبان‌ماه امسال به ۹۸۳.۰۲ مگاوات رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تلاش برای افزایش سهم نیروگاه‌های تجدید پذیر در تولید برق ایران از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.
همان روزها "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو از تلاش برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها خبر داد که ۱۰ هزار مگاوات آن از محل انرژی‌های تجدید پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه دولت کنونی ایران برنامه‌ای چهار ساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان‌ کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدید پذیر ایران، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌های تجدید پذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌ توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.
بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2022
برنامه‌های جدید بانک مرکزی ایران برای کنترل بازار ارز و سکه
وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران ادامه ‌داد: ایران از قانون تشویق و حمایت از سرمایه ‌گذاری خارجی برخوردار بوده و فرصت اقتصادی مناسبی برای سرمایه ‌گذاران حوزه تجدید پذیر برای ایجاد مزارع تجدید پذیر فراهم کرده است.
پس از آن بود که رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌ وری برق ایران گفت: ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید در بخش انرژی‌های تجدید پذیر با کمک سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی ساخته می‌شود.
"محمود کمانی" افزود: این میزان نیروگاه انرژی‌های تجدید پذیر در بازه زمانی چهار ساله ساخته خواهد شد.
وی ادامه ‌داد: انرژی‌های تجدید پذیر کشورمان شامل خورشیدی، بادی، برق‌آبی کوچک، زیست‌توده و توربین انبساطی است که همه اینها فقط یک درصد سهم نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده‌ است که سهم بسیار ناچیزی است. اکنون ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور نزدیک به ۹۰۰ مگاوات است که ۳۱۰ مگاوات آن نیروگاه بادی و ۳۹۰ مگاوات خورشیدی است.
اوایل آبان‌ ماه وزارت نیرو ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر را ۹۷۰ مگاوات اعلام کرده بود.
تازه‌ ترین گزارش سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌ وری برق ایران بیانگر آن است که این ظرفیت در پایان آبان‌ماه به ۹۸۳.۰۲ مگاوات افزایش‌ یافته است.
همچنین این سازمان برنامه ساخت چهار هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را با اخذ مجوز از شورای اقتصاد در برنامه قرار داده است.
از طرف دیگر برنامه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی که برای خانواده‌های مناطق محروم در نظر گرفته شده، در حال اجرایی‌شدن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала