اکثر بریتانیایی ها از اسکان پناهندگان اوکراینی خودداری می کنند

© AP Photo / Matt Dunhama British flag is blown by the wind near to Big Ben's clock tower in front of the UK Houses of Parliament in central London
a British flag is blown by the wind near to Big Ben's clock tower in front of the UK Houses of Parliament in central London - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
اکسپرس : اکثر انگلیسی ها به دلیل بحران اقتصادی از دادن سرپناه به پناهندگان اوکراینی خودداری می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اکسپرس می نویسد که در بریتانیا، تعداد پناهندگان بی خانمان اوکراینی به دلیل بحران اقتصادی در این کشور به سرعت در حال افزایش است.
تنها در یک ماه در انگلستان، تعداد مهاجران سرگردان در خیابان 30 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر 2985 مهاجر به دلیل نبود سرپناه به ارگان های خود گردان شکایت کرده اند. با این حال، این نشریه می‌گوید که ممکن است افراد بیشتری در بریتانیا وجود داشته باشند، زیرا مقامات محلی در همه جا اطلاعاتی را به دولت ارائه نمی‌دهند.
جیمز جیمیسون، رئیس انجمن محلی، به نوبه خود، نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی کرد. به عقیده وی، مقامات باید میزان حمایت مالی از خانوارها را افزایش دهند تا به دلیل بحران در هزینه زندگی در بریتانیا از پذیرش اوکراینی ها خودداری نکنند.
همزمان، یک منبع دولتی تاکید کرد که مشکلات مسکن پناهجویان اجتناب ناپذیر است. با این حال، این مقام ابراز تاسف کرد، با این حال، نرخ فعلی بی خانمانی در کشور بسیار سریع در حال افزایش است.
در ماه مارس، بریتانیا برنامه "خانه‌هایی برای اوکراین" را راه‌اندازی کرد که به افراد، موسسات خیریه، گروه‌های اجتماعی و مشاغل اجازه می‌دهد مسکن موقت و رایگان به اوکراینی‌ها ارائه کنند. برای این کار، ساکنان این پادشاهی می توانند ماهانه 350 پوند (حدود 415 دلار آمریکا) دریافت کنند.
با این حال، در سال های اخیر، تعداد بیشتری از مهاجران در خیابان هستند. به گفته گاردین، سال آینده تعداد آنها می تواند به حداقل 50 هزار نفر برسد.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه ای را برای آزادسازی دونباس انجام داده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала