آفریقایی ها پاسخ سخت پوتین به بورل را تحسین کردند

© AFP 2023 / Adriane Ohanesianتقویت موضع چین در آفریقا
تقویت موضع چین در آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
همه ما به یاد داریم." آفریقایی ها پاسخ سخت پوتین به بورل را تحسین کردند.
کاربران توییتر از پاسخ سخت پوتین به بورل برای حمله به طرف آفریقایی ها خوشحال شدند.
به گزارش اسپوتنیک، کاربران توییتر از پاسخ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا به دلیل حمله او به مردم آفریقا قدردانی کردند.
پیشتر، بورل در نشست کمیته مبارزه با مداخله خارجی پارلمان اروپا گفته بود که صداقت آفریقایی‌هایی که در تظاهرات حمایت از روسیه شرکت می‌کنند، شک برانگیز است. به نظر او، مردم آفریقایی که با موضع مسکو موافق هستند "نمی دانند دونباس کجاست". پوتین در پاسخ به این اظهارات به وزیر اروپایی یادآور شد که آفریقایی ها به خوبی از روسیه و نقش آن در رهایی منطقه از استعمار آگاه هستند.
یکی از شرکت کنندگان در بحث معتقد است که این یک پاسخ عالی از رهبر روسیه به مافیای سیاسی اروپا است.
بنابراین، بورل آفریقایی ها را احمق می داند و ادعا می کند که ما نمی دانیم پوتین کیست و دونباس کجاست. برای اطلاع شما، ما آفریقایی ها به خوبی می دانیم چه کسی درگیری مسلحانه را در اوکراین آغاز کرد، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را به یاد داریم و با سخنرانی معروف پوتین در مونیخ که در سال 2007 ایراد کرد، آشنا هستیم."
کاربر دیگری نظر خود را به اشتراک گذاشت: "ما و رهبران ما از روسیه حمایت می کنیم. <…> این حق دارد از خود در برابر تروریست های حمایت شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده دفاع کند."
بسیاری از شرکت کنندگان در گفتگو اظهارات بورل در مورد ساکنان این قاره را احمقانه خواندند.
سالیل سرکار خلاصه کرد: “این مزخرفات یک پیرمرد فرسوده نیست، بلکه یک حمله عمدا نژادپرستانه است که در چارچوب جنگ سرد جدید قرار می گیرد.”
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا از وی خواست مردم رابا معیار خود مقایسه نکند. وی تاکید کرد که انحطاط غرب جمعی به معنای فرآیندهای مشابه در سایر مردم نیست.هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала