شاهزاده کودتاگر آلمانی و تئوری های توطئه گرانه اش

هنری
هنری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اشتراک
هنری سوم شاهزاده خودخوانده آلمانی که خود را رهبر آینده آلمان می داند، پیشتر به تئوری های توطئه گرانه خود اشاره کرده بود
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی Frankfurter Rundschau نوشت "هاینریش سیزدهم ریس" که قصد داشت در صورت توطئه موفقیت آمیز علیه دولت، آلمان را رهبری کند، قبلاً علناً پایبندی خود را به تئوری های توطئه اعلام کرده بود.
به گفته این نشریه، "هنری سیزدهم" یک کارآفرین و نجیب زاده ۷۱ ساله در حوزه املاک و مستغلات است که در منطقه نخبه نشین Westend در فرانکفورت زندگی می کند. همانطور که دادستانی آلمان قبلاً گزارش داده بود، او رئیس شبکه تروریستی "رایشبرگر" است و در صورت موفقیت‌آمیز بودن کودتا در این کشور، قرار بود او ریاست دولت آلمان را بر عهده بگیرد.
به نوشته این نشریه، در دسامبر 2017، "شاهزاده" یک قلعه خالی در نزدیکی منطقه تورینگن آلمان را به قیمت 100 هزار یورو خریداری کرد.
در همان زمان، خانواده "ریس" از خویشاوند دور خود "هنری سیزدهم" فاصله گرفتند. به گفته پورتال آلمانی MDR، او 14 سال پیش به تصمیم خود روابطش را با خانواده خود قطع کرد و دیگر هیچ تماس شخصی میان آنها وجود نداشت. سخنگوی خانواده، هنری را پیرمردی "تا حدی گیج" توصیف کرد که تصورات نادرستی درباره تئوری‌های توطئه داشت.
نشریه آلمانی همچنین یادآور شد که هاینریش قبلاً در رویداد Worldwebforum که در سال 2019 در زوریخ برگزار شد، تعهد خود را به ایدئولوژی توطئه در مقابل مخاطبان زیادی اعلام کرده بود. به گزارش این نشریه، وی در سخنان خود گفت که خانواده اش هزار سال نفوذ قابل توجهی داشتند، اما پس از آن از حقوق و مالکیت محروم شدند. با این حال، اکنون پس از گذشت 30 سال از این حادثه، او می‌گوید علت حوادث و جنگ‌هایی را که جامعه بر دوش کشیده است را، یافته است.
او در آن زمان از "روچیلد" یاد کرد که به قول "شاهزاده" جریان پول بریتانیا و امپراتوری را کنترل می کرد و بنابراین تأثیر تعیین کننده ای داشت. همچنین به گفته وی، جنگ جهانی اول به واسطه تحریکات ماسون های خارجی به وجود آمد و آلمان از 8 می 1945 کشور مستقلی نبوده است و در این راستا امضای معاهده صلح توسط آمریکا الزامی است.
خود "هاینریش ریس" در اینترنت خود را یک شاهزاده و از نوادگان مستقیم خاندان سلطنتی می خواند که بر قلمرو ایالت تورینگن آلمان حکومت می‌کرد. نام خانوادگی ریس از لقب جد هنری اول روسی می آید که در قرت 14 به دنبال همسر آینده‌اش، "یوتا شوارتزبورگ-بلانکنبورگ" و نوه دانیل گالیسیا، به روس کارپات سفر کرده بود.
پیش از این، دفتر دادستان کل آلمان گزارش داده بود که هنری سیزدهم با نمایندگان روسیه تماس گرفته است، با این حال، طبق تحقیقات، در حال حاضر هیچ نشانه ای از واکنش مثبت افرادی که با آنها تماس گرفته شده است وجود ندارد. سفارت روسیه اعلام کرد که هیچ تماسی بین نهادهای دیپلماتیک این کشور و تشکل های غیرقانونی در آلمان وجود ندارد.
روز چهارشنبه 25 نفر به ظن شرکت در توطئه برای به دست گرفتن قدرت در آلمان بازداشت شدند و تفتیش منازل و آپارتمان های 27 نفر دیگر ادامه دارد. بر اساس این گزارش، 14 نفر از 25 بازداشتی متعلق به گروهک "شاخه نظامی" هستند که در میان آنها سربازان سابق نیز وجود دارند. بنا به گفته دادستانی کل، پایه های ایدئولوژیک این توطئه از شبکه رادیکال راستگرای سازمان های رایشبورگر ("شهروندان رایش") و QAnon گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала