رسانه ها: مجارستان با بسته جدید تحریم های ضد روسیه مخالفت کرد

© Sputnik / Yuriy Kaverبوداپست در مجارستان
بوداپست در مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اشتراک
مجارستان با بسته جدید تحریم ها و دو برابر کردن بودجه اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین مخالف است
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از منابعی نوشت، مجارستان در نشست نمایندگان دائم اتحادیه اروپا با بسته جدید تحریم‌های ضد روسیه مخالفت کرد و همچنین از پیشنهاد افزایش بودجه صندوق اتحادیه اروپا برای ارائه سلاح به اوکراین حمایت نکرد.
یک بوروکرات بلندپایه اروپایی به این نشریه گفت: "آنها (نمایندگان مجارستان) هر جا که بتوانند مشکلاتی را ایجاد می کنند.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه پیشنهادهایی را برای بسته تحریمی جدید علیه روسیه ارائه کرد. در این اسناد پیشنهاد می‌شود اقدامات بیشتر علیه بخش انرژی فدراسیون روسیه، از جمله ممنوعیت سرمایه‌گذاری در صنعت معدن، "برای جلوگیری از دسترسی روسیه به هواپیماهای بدون سرنشین" از جمله از طریق کشورهای ثالث، مانند ایران، اعمال شود. قرار است تحریم های شخصی نیز علیه تقریبا 200 متهم از جمله افراد و سازمان ها اعمال شود. این موضوع در مورد ارتش، شرکت های نظامی - صنعتی، اعضای دومای ایالتی و شورای فدراسیون، وزرا، احزاب سیاسی و روسای مناطق صدق خواهد کرد. همانطور که انتظار می رفت، چهار کانال تلویزیونی و سه بانک، از جمله بانک توسعه منطقه ای روسیه، با محدودیت مواجه خواهند شد.
اکنون پیشنهادات بسته جدید اقدامات ضد روسی باید مورد توافق نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا قرار گیرد، سپس به تایید نهایی وزرای کشورهای این اتحادیه برسد. این بسته پس از انتشار در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا لازم الاجرا می شود و همزمان افراد درگیر در فهرست تحریم های شخصی نیز مشخص می شوند.
پیش از این اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که بسته نهم تحریم‌های ضد روسیه احتمالاً تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد. تصویب بسته تحریمی جدید هم اکنون در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در 12 دسامبر امکان پذیر است.
پیش از این تعدادی از سیاستمداران اروپایی با انتقاد از سیاست تحریمی اتحادیه اروپا در قبال روسیه، آن را ناکارآمد و آسیب رسان به اقتصاد خود کشورهای اروپایی دانستند که به نوبه خود منجر به کاهش کیفیت سطح زندگی و افزایش تنش اجتماعی می شود. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، با بیان اینکه کل اروپا منتظر پاسخ بروکسل درباره مدت زمان ادامه تحریم ها هستند، خواستار مذاکره در این زمینه با آمریکا "قبل از اینکه خیلی دیر شود" شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала