رسانه ها: غرب ترکیه را به اخلال در عرضه نفت دریای سیاه متهم می کند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی های نفتکش
کشتی های نفتکش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اشتراک
مقامات غربی ترکیه را مسئول اختلال در نفت خام دریای سیاه می دانند
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز می نویسد مقامات غربی، ترکیه را به اخلال در عرضه نفت خام دریای سیاه متهم می کنند و خاطرنشان می کنند که هیچ دلیلی برای جلوگیری از حرکت کشتی ها وجود ندارد.
به نوشته این نشریه، به گفته مقامات غربی، کشتی هایی که بیشتر آنها نفت را از قزاقستان حمل می کنند، باید اجازه عبور داشته باشند.
یک مقام غربی در این زمینه گفت: "به نظر می رسد که همه به جز یکی از حدود 20 نفتکش که منتظر عبور از تنگه هستند، حامل نفت قزاقستان هستند. این محموله ها تحت هیچ سناریویی مشمول جریان قیمت نیستند و نباید در وضعیت بیمه آنها تغییری ایجاد شود."
وی خاطرنشان کرد: "اختلال در عرضه نفت خام نتیجه تعیین سقف قیمت نیست، بلکه نتیجه تصمیمات آنکارا است".
پیش از این، "والی آدیمو"، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در گفتگو با معاون وزیر خارجه ترکیه توضیح داد که محدودیت قیمت نفت روسیه که در 5 دسامبر وضع شد، نیازی به بازرسی اضافی کشتی ها در آب های سرزمینی ترکیه ندارد.
الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که روسیه نگران اوضاع در سواحل ترکیه است، جایی که تعداد زیادی از نفتکش های روسی در آن لنگر انداخته اند. به گفته وی اکنون این مشکل از طریق شرکت های حمل و نقل و بیمه در حال بررسی می باشد ولی می توان آن را از طریق سیاسی نیز حل و فصل کرد.
در اول دسامبر، ترکیه یک الزام بیمه اضافی را برای تانکرهای نفت خام برای عبور از تنگه ترکیه وضع کرد. بر اساس این دستورالعمل، از روز پنجشنبه، ترکیه به نامه ای از شرکت های بیمه مبنی بر تایید ارائه بیمه "حفاظت و غرامت" نیاز دارد.
پیشتر روزنامه فایننشال تایمز به نقل از تاجران نفت، واسطه ها و خدمات ردیابی کشتی ها گزارش داده بود که پس از آغاز محدودیت های قیمت نفت از سوی روسیه به دلیل الزام آنکارا به ارائه داده های بیمه، تردد نفتکش ها در سواحل ترکیه به کندی صورت می گیرد.
به گفته پورتال رهگیری کشتی دریایی، حدود 30 نفتکش، عمدتا ترکیه ای، در سواحل ترکیه در نزدیکی تنگه وجود دارد. پنج نفتکش از این تعداد روسی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала