انتقاد انگلیس از ایران برای اعدام فردی که به پلیس حمله کرده بود

© AFP 2023 / Niklas Halle'nتوضیحات بریتانیا در باره صدور دستور حمله به جنگنده های روسی بر فراز عراق
توضیحات بریتانیا در باره صدور دستور حمله به جنگنده های روسی بر فراز عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه انگلیس از ایران به دلیل اعدام فردی که به اتهام حمله به پلیس اعدام شد، انتقاد کرد
به گزارش اسپوتنیک، "جیمز کلورلی"، وزیر امور خارجه بریتانیا با انتقاد از اقدام ایران برای اعدام فردی در این کشور، در توییتر خود نوشت: "از خبر غم انگیز اولین اعدام یک معترض در ایران خشمگین هستم. جهان نمی تواند چشم خود را بر خشونت شنیع اعمال شده توسط رژیم ایران علیه مردم خود ببندد".
پیشتر خبرگزاری ایرنا با استناد به بیانیه قوه قضاییه ایران گزارش داده بود که نیروهای امنیتی ایران روز پنجشنبه یکی از مهاجمان به یک افسر پلیس در تهران را اعدام کردند.
کلورلی همچنین افزود که بریتانیا "تحت هر شرایطی" با مجازات اعدام مخالف است.
لازم به یادآوری است، پیش از این "محسن شکاری" سوم مهرماه دستگیر شده بود و اولین جلسه دادگاه وی در مورخه 10 آبان ماه برگزار شد.
پس از برگزاری جلسات دادگاه این متهم، 29 آبان‌ماه و بر اساس مستندات متقن پرونده و اظهارات شهود حاضر در صحنه، حکم بدوی این پرونده صادر می‌شود که براساس آن محسن شکاری به‌اتهام محاربه به مجازات اعدام محکوم می‌شود.
دادگاه انقلاب اسلامی تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به‌قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مأمور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود.
در این مرحله پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی‌های دقیق‌تر، به دیوان‌عالی کشور ارسال شد.
در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان‌عالی کشور، مورد تأیید قرار گرفت و صبح امروز، 17 آذرماه حکم اجرا شد.
از اواسط شهریور ماه، تظاهرات گسترده ای در ایران در رابطه با کشته شدن مهسا امینی پس از بازداشت وی توسط گشت ارشاد در جریان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала