گزارش و تحلیل

دسیسه جدید سیاسی آمریکا برای پهلوانان ایرانی

© Photo / IRNAدرخواست فدراسیون کشتی آمریکا از ایران: در لغو سفرتان تجدیدنظرکنید
درخواست فدراسیون کشتی آمریکا از ایران: در لغو سفرتان تجدیدنظرکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
اشتراک
۳ کشتی گیر مشهور ایرانی از سوی دولت آمریکا برای شرکت در جام جهانی تحریم شدند.
به گزار اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا به ۷ عضو تیم ملی کشتی آزاد ویزا نداد. بنا به اعلام فدراسیون کشتی ایران، ویزای علیرضا کریمی، امیرعلی آذرپیرا، علی‌اکبر فضلی سه کشتی گیر ایرانی و احسان امینی و اباذر اسلامی به عنوان مربی و همچنین ابراهیم مهربان به عنوان سرپرست و محمد مصلایی پور به عنوان داور جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا صادر نشده است. آمریکا به‌عنوان میزبان جام جهانی کشتی آزاد انتخاب شده بود و قرار است که مسابقات در ایالت آیووا روزهای ۱۰ و ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ برگزار شود.
نمایندگان فدراسیون کشتی ایران ضمن محکوم این اقدام آمریکا برای ۳ ورزشکار مدال دار و سرشناس ایرانی تاکید کردند که طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی اگر تیم ملی کشتی ایران در رقابت های جام جهانی حضور پیدا نکند از رقابت های قهرمانی آسیا و سپس از حضور در رقابت های جهانی بلگراد که کسب سهمیه المپیک نیز می باشد، محروم خواهد شد.
محمد انور جگدلگ، رییس فدراسیون پهلوانی و ورزش های زورخانه ای آسیا و معاون فدراسیون جهانی همین رشته از أفغانستان در این خصوص به اسپوتنیک گفت:
با تاسف مشاهده می کنیم که امروز سیاست در این اواخر تقریبا اکثر سازمان ها وادارات مستقل را که باید بی طرف باشند، زیر تاثیر آورده و تصمیمات نهایی شان را سیاسی ساخته اند. من یک مثال می زنم. در سال ۱۹۸۰ همان دورانی که خودم هم نیز عضو تیم ملی کشتی افغانستان بودم، مسابقات المپیک قرار بود در مسکو بر گزار شود.
در همان سال نیروهای نظامی اتحاد جماهیر شوروی وارد افغانستان شده بودند اما کمیته جهانی المپیک مسابقات المپيک مسکو را رسما افتتاح کرد گرچه تعداد زیادی از رهبران سیاسی جهان آن را تحریم کردند ولی مسابقات برگزار شد. با وجود اختلاف های شدید مسکو هیچ کدام ویزایی را باطل نکرد و به تمام ورزشکاران و تیم های ورزشی ویزا صادر کرد.
اما حالا می بینیم که بعضا فدراسیون های جهانی با ملاحظات سیاسی بعضی کشور ها را از شرکت در رویداد های ورزشی محروم می سازند. و طبیعی است در صورت عدم حضور ورزشکاران روسیه، بلاروس، ازبکستان، ژاپن و ایران قطعا مسابقات بی کیفیت خواهد شد و این اقدام از سوی آمریکا و هر کشور تحریم کننده ضربه بزرگی به کشتی جهانی خواهد بود.
در سالهای اخیر تیم کشتی ایران یکی از تیم های مدعی جهان بوده است و در اکثر مسابقات مقام های اول، دوم و یا سوم را کسب می کرد. اما یکی از تیم هایی است که در مسابقات جام جهانی شرکت نداشته باشد طبعا جام جهانی از کیفیت لازم برخوردار نمی باشد چه اینکه یکی از ورزشکاران اش هم نتواند ویزا کسب کند. و عدم شرکت یک ورزشکار تیم ملی به این معنی است که در یک وزن به جای ورزشکار ایرانی یک ورزشکار دیگر به مقامش می رسد که این روی نتیجه تیمی تاثیر منفی دارد.
کشتی فرنگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2022
تیم ملی کشتی آمریکا دعوت ایران را قبول نکرد
نمایندگان فدراسیون کشتی ایران ضمن محکوم این اقدام آمریکا برای ۳ ورزشکار مدال دار و سرشناس ایرانی تاکید کردند که طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی اگر تیم ملی کشتی ایران در رقابت های جام جهانی حضور پیدا نکند از رقابت های قهرمانی آسیا و سپس از حضور در رقابت های جهانی بلگراد که کسب سهمیه المپیک نیز می باشد، محروم خواهد شد.
بنابراین، آمریکا با ندادن ویزا به ورزشکاران ایرانی می خواهد یکی از قویترین رقبای خود را از صحنه جهانی ورزش برکنار کند و می خواهد که پیروزی در مسابقات آتی فقط به اسم این کشور ثبت شود.
یاد آوری می شود که دراوایل ماه فودیه امسال نیز برای ۵ نفر از جمله علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، کامران قاسم پور و مجید داستان کشتی گیر، احسان امینی مربی و محمد مصلایی پور به عنوان داور ویزا صادر نشده بود و به همین علت علیرضا دبیر برای جلوگیری از تکرار حواشی صدور ویزا امسال نام خود را در لیست اعزامی قرار نداد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала