کمک روسیه به ایران برای تقویت ناوگان تجاری کریدور شمال - جنوب

© Sputnik / Sergey Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی ایرانی به گل نشسته در نزدیکی آستاراخان پس از رفع این وضعیت به حرکت به سمت مقصد ادامه داد
کشتی ایرانی به گل نشسته در نزدیکی آستاراخان پس از رفع این وضعیت به حرکت به سمت مقصد ادامه داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
اشتراک
شرکت روسی "اوراسیا شیپینگ کاسپین" در چارچوب توافقات با ایران، کشتی‌هایی را برای حمل و نقل کالا در امتداد کریدور حمل‌ونقل شمال به جنوب در کارخانه‌های کشتی‌سازی منطقه آستاراخان می‌سازد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای بازرگانی روسیه و ایران (که زیر نظر اتاق بازرگانی و صنایع روسیه تأسیس شده است) از توافقات خوب میان ایران و روسیه در زمینه های کشتیرانی و کشتی سازی به اسپوتنیک خبر داد.
در راستای گسترش روابط تجاری و اقتصادی، "مهدی زیغامی" قائم مقام سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران، سیدمحمدعلی امامی مدیر کل لجستیک سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران، لئونید لوژچکو نایب رئیس شورای بازرگانی ایران و روسیه و عضو هیئت مدیره "اوراسیا شیپینگ کاسپین" و جواد واعدی عضو شورای بازرگانی ایران و روسیه به منطقه آستاراخان سفر کردند.
هیئت ایرانی از کارخانه‌های کشتی‌سازی " اتحادیه کشتی سازی"، شرکت "لوتوس"، کراسنایا باریکادا" و همچنین زیرساخت‌های بندر تجاری "الیا" و بندر" سالیانکا" بازدید کرد.
همچنین هیئت ایرانی و نمایندگان شورای بازرگانی ایران و روسیه با "دنیس آفاناسیف" نایب رئیس دولت منطقه آستاراخان دیدار کرده که در آن نمایندگان هیئت ایرانی نسبت به توسعه همکاری های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه در زمینه توسعه زیرساخت های بندری و کشتی سازی برای حمل و نقل کالا بین دو کشور ابراز علاقه کردند.
در این بازدید توافق شد که شرکت روسی Eurasia-Shipping Caspian به همراه یک شریک ایرانی خرید 30 فروند کشتی (برای حمل و نقل محموله های عمومی، کشتی های کانتینری و تانکرهای شیمیایی) ساخته شده در کارخانه های کشتی سازی آستاراخان را برای حمل و نقل کالا از طریق کریدور شمال – جنوب بررسی کنند. بر اساس نتایج دیدار از کارخانجات کشتی سازی، آمادگی بالای تاسیسات ساخت کشتی برای انجام این سفارش مشخص شد، برنامه ریزی شده است که سالانه 7 کشتی توسط این کارخانه ها برای این امر ساخته شود.
لازم به ذکر است که در 30 نوامبر 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه پیشنهاد کرد که بندر تجاری دریایی "اولیا" در منطقه ویژه اقتصادی قرار گیرد. دو اسکله از بندر "اولیا" در حال حاضر بخشی از منطقه ویژه اقتصادی هستند و قرار است چهار اسکله دیگر نیز ملحق شوند. نمایندگان هیئت ایرانی در سفر به منطقه آستاراخان همچنین علاقه مندی خود به توسعه زیرساخت های بندری این منطقهرا اعلام کردند.
نوسازی تأسیسات بندری کشتی سازی آستاراخان و ساخت کشتی های باری، جریان بار بین بنادر روسیه و ایران را از حدود 2.5 میلیون تن به 6.5 میلیون تن در سال افزایش می دهد که قطعاً به توسعه بیشتر تجارت و همکاری های اقتصادی روسیه و ایران کمک می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала