وزیر اطلاعات ایران: ما سند داریم از امر و نهی به برخی کشورهای نفت‌خیز خلیج فارس توسط امریکا

© Photo / ISANA AGENCY / ESMAIL KHATIBاسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ایران
اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
اشتراک
اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد ایالات متحده آمریکا خرید تسلیحات توسط تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از اروپا را مدیریت می کند و در عین حال میزان آنها و همچنین نحوه رفتار این کشورهای عربی را در روابط با رهبران اروپایی تعیین می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل خطیب گفت:" ما سند داریم از امر و نهی به برخی کشورهای نفت‌خیز خلیج فارس توسط امریکا که حوزه روابط اقتصادی، نظامی و خریدهای تسلیحاتی آنها از کشورهای مختلف، از جمله آلمان و فرانسه را مشخص می‌کند. صراحتاً برای روابط آنها با اروپا مرز و سقف تعریف می‌کنند. حتی در مواردی به آنها می‌گویند به اروپایی‌ها چه جوابی بدهند! اروپایی‌ها هم کاملاً از این وضعیت بی اطلاع نیستند اما دیگر آن رهبران گذشته اروپا حضور ندارند که مقابل افزون‌طلبی‌های امریکا ایستادگی کنند".
وی در بخش دیگر از سخنان خود درباره روابط آمریکا و اسرائیل با کشورهای اروپایی چنین گفت:" ما سند داریم از محدودسازی روابــط اقتصادی کشورهای ثروتمند حاشیه جنوبی خلیج فارس با برخی کشورهای اروپایی. خب این قبیل مداخلات به این منطقه محدود نمی‌شود و قطعاً تأثیر منفی بر اقتصاد و مردم اروپا می‌گذارد. الان اضافه می‌کنم ما اخبار پنهانی داریم از قضاوت‌های برخی اروپایی‌ها نسبت به عملکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی و تأثیرات منفی آنها بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی اروپا. ما عین برخی از اطلاعات و بعضی از قضاوت‌های پنهان اروپایی‌ها را داریم. آنها متأسفانه جرأت و شهامت بیان آشکار آن را ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала