مسکو هشدار داد به بسته نهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه واکنش نشان خواهد داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
اشتراک
روسیه به بسته نهم تحریم های اتحادیه اروپا با اقدامات محدودکننده تلافی جویانه پاسخ خواهد داد. این مطلب را الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه 7 دسامبر اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گروشکو در پاسخ به این سوال که مسکو اقدامات جدید اتحادیه اروپا را که به عنوان بخشی از بسته جدید تحریم‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد، چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: "طبیعاً اگر به نفع ما باشد، اقدامات محدودکننده‌ای را در نظر خواهیم گرفت."
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود که اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی از مرز رفتار منطقی عبور کرده و تحریم های آنها به خودشان آسیب می زند.
بیشتر این تحریم‌ها، اگرچه علیه روسیه اعلام می‌شوند، اما در واقع بر منافع اساسی خود اروپایی‌ها تأثیر می‌گذارند. معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: آنها شاخه ای را که خودشان روی آن نشسته اند، اره می کنند.
Вывеска штаб-квартиры Международного олимпийского комитета в Лозанне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2022
کمیته بین المللی المپیک تحریم ها علیه روسیه را به قوت خود باقی گذاشت
بتازگی روزنامه فایننشال تایمز اطلاع داد که پیش نویس بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا شامل کنترل صادرات محصولات و ممنوعیت چهار شبکه تلویزیونی روسیه می شود. به گفته منابع این نشریه، اتحادیه اروپا همچنین تحریم هایی را علیه صنعت استخراج معادن روسیه پیشنهاد خواهد کرد.
روز 5 دسامبر، روزنامه پولیتیکو گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال مذاکره درباره نهمین بسته تحریم ها علیه روسیه است. بر اساس گزارش ها، آنها بر حوزه های فناوری، مالی، رسانه تاثیر خواهند گذاشت و ممکن است بعد از 12 دسامبر به تصویب برسند.
مسکو بارها پیامدهای خود ویرانگرانه تحریم ها اروپا را اعلام کرده است. از جمله روز 16 نوامبر، آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه خاطرنشان کرد که تحریم های اعمال شده علیه فدراسیون روسیه می تواند منجر به رکود اقتصادی در اروپا شود.
کشورهای غربی فشارهای تحریمی بر فدراسیون روسیه را در شرایط اجرای عملیات ویژه حفاظت از دونباس که آغاز آن 24 فوریه اعلام شد، افزایش داده اند. این کار در حال حاضر باعث بروز مشکلات اقتصادی در اروپا و باعث افزایش شدید قیمت سوخت و مواد غذایی در آنجا شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала