گزارش و تحلیل

مسابقات فناوری پیشرفته - سکوی پرتاب برای انجمن بین المللی همکاری در توسعه مهارت ها و حرفه های جدید

© Photo / Skills Development Agency Press Officeمسابقات فناوری پیشرفته
مسابقات  فناوری پیشرفته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
اشتراک
مسابقات بین المللی حرفه های فناوری پیشرفته (هایتک) که امسال در یکاترینبورگ برگزار شد، مقام بین المللی را به دست آورد - شرکت کنندگان از 16 کشور: بلاروس، برزیل، غنا، مصر، زیمبابوه، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، مالزی، نامیبیا، نیجریه، ازبکستان و آفریقای جنوبی در قالب های حضوری و از راه دور رقابت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، امسال از تجهیزات و فناوری‌های روسی در مسابقات بین‌المللی "هایتک"استفاده شد که فرصتی استثنایی برای نشان دادن توانایی‌های فن‌آوری روسیه در عمل برای کشورهای علاقه‌مند به همکاری با فدراسیون روسیه بود.
علاوه بر این، در چارچوب این مسابقات قهرمانی فناوری پیشرفته، آزمایشگاه های دانشکده مدیریت پروژه های توسعه در زمینه مهارت ها و حرفه ها نیز برای اولین بار راه اندازی شد. راه اندازی مدرسه مدیریت با هدف اجرای ابتکار در زمینه تحقیقات و ایجاد راه حل ها برای توسعه منابع انسانی و آموزش مدیران برای اجرای طرح های پیشنهادی است.
© Photo / Skills Development Agency Press Officeمسابقات فناوری پیشرفته
مسابقات قهرمانی فناوری پیش رفته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
مسابقات فناوری پیشرفته
پیش بینی می شود مسابقات فناوری پیشرفته در آینده هم از نظر رقابتی و هم از نظر جغرافیایی بزرگ ابعادتر باشد و در نظر است رقبایی از 30 کشور در سال 2024 در آن شرکت کنند. در عین حال، در این رقابت ها توجه اصلی کعطوف درخواست‌های شرکت‌های روسی خواهد بود تا اتحادی از کشورهای شریک حول صلاحیت ‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در آنها تشکیل شود .
صحنه مسابقات فناوری پیشرفته نقطه شروع انجمن بین المللی همکاری در توسعه مهارت ها و حرفه های جدید شد که توافق نامه هایی ایجاد آن توسط آژانس توسعه مهارت ها و حرفه ها و وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین موسسه آموزش حرفه ای جمهوری بلاروس امضا شد.
پیش از این، موافقت نامه های همکاری در زمینه آموزش پرسنل با مصر، چین و ارمنستان امضا شده بود و قصد همکاری در این زمینه توسط قرقیزستان و ازبکستان اعلام شده بود.
مراحل و اصول کار انجمن بین المللی
ابتدا در چارچوب همکاری با نمایندگان شرکت ها، صنایع و حوزه هایی که همکاری و تعاون بین المللی در آنها جالب و ضروری است مشخص خواهد شد. این تعامل هم در جهت افزایش بهره وری از طریق شیوه های توسعه یافته و اجرا شده در بازارهای خارجی که روند تولید را بهبود می بخشد و هم از طریق ایجاد پروژه های بین المللی جدید انجام خواهد شد. از جمله ایجاد پروژه های جدید تعاون، امکان توسعه روش های انفرادی، بهبود فرآیندهای تکنولوژیکی موجود، گسترش بازار فروش و همچنین حل مجموعه ای از مسائل را برای بهبود بهره وری فراهم می کند.
در نتیجه بررسی مطالبات شرکت ها، نقشه صلاحیت ها تهیه و بر اساس درخواست انتقال روش های پیشرفته، پایگاه فناوری در چارچوب همکاری های بین المللی تشکیل می شود.
سپس در نظر است برای هر درخواست تکنولوژیکی - خواه نیاز برای متخصص باشد یا برای نتیجه نهایی ـ اتحادی از کشورها بر اساس این یا آن اصل ایجاد شود. یکی از اصول ایجاد یک اتحاد، برای مثال، درخواست برای بهبود جنبه ها یا کیفیت کار در پروژه ای است که در حال حاضر با موفقیت بین کشورها اجرا می شود.
© Photo / Skills Development Agency Press Officeمسابقات فناوری پیشرفته
مسابقات قهرمانی فناوری پیش رفته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
مسابقات فناوری پیشرفته
اصل دیگر برای تشکیل اتحاد کشورها، درخواست از شرکتی است که فعالیت های آن مربوط به حوزه خاصی از تولید باشد برای بررسی این سوال که چگونه محصولات، خدمات یا فناوری های مشابه در حال حاضر در جهان استفاده می شود. در این صورت تعامل با شرکای پیشرو در این صنعت برای تبادل تجربیات و ایجاد زنجیره‌های جدید تعامل سازماندهی خواهد شد.
در عین حال، در چارچوب سازماندهی اتحاد کشورها در مناطق مورد علاقه، همکاری برای ورود شرکت های روسی به بازارهای مناطق خاصی از جهان امکان پذیر است.
بدین ترتیب در چارچوب انجمن، نقشه ذینفعی صنعتی بر اساس فناوری یا مهارت ایجاد می شود و استانداردهای بین المللی جدیدی برای هر صنعت تعریف می شود که مرحله سوم فعالیت است.
برای تعیین استانداردها معمولاً از یک سو سازمان دهندگان تولید گرد هم می آیند که می توانند سفارش تکنولوژیک را برای انجام در چارچوب مسابقه طراحی کنند و از سوی دیگر کارشناسانی که مهارت ها و توانایی های خاصی دارند. استاندارد آماده یعنی سفارش فنی، در مرحله چهارم در سایت های مختلف - در کارگاه های تولید یا در شرکت ها آزمایش می شود.
سپس، بر اساس نتایج آزمایش، بهترین شیوه‌ها جمع‌آوری شده و به مسابقات بین‌المللی صنعت، مانند "هایتک"ارائه می‌شوند. بر اساس نتایج مسابقه، رایزنی های کارشناسی با مشارکت نمایندگان شرکت های کشورهای همکار، بهترین و مدرن ترین روش های بهبود بهره وری را که آماده اجرا هستند، تعیین می کند.
بخشی جدایی ناپذیر و مهم چرخه فعالیت های اصلی انجمن بین المللی، سازماندهی و برگزاری مسابقات بین المللی فناوری پیشرفته خواهد بود که به عنوان ویترینی عمل خواهد کرد که ابزارهای مرجع تولید در کشورهای مختلف در صنایع مختلف را به نمایش می گذارد.
مسابقات فناوری پیشرفته، بهترین متخصصان و راه حل های بهینه را نشان داد
امسال بیش از هزار شرکت کننده روسی و خارجی در مسابقات بین المللی هایتک در 34 رشته به رقابت پرداختند.
روسیه، بلاروس، چین، غنا، قزاقستان، برزیل، هند، ازبکستان و آفریقای جنوبی، 9 کشور برتر مسابقات هایتک بودند. در عین حال، با توجه به نتایج مسابقات قهرمانی بین‌المللی، هر یک از کشورها شیوه‌ها و راه‌حل‌های مؤثری را توسعه داده‌اند که به اقتصاد ملی آنها وارد خواهند شد.
تکالیف شرکت کنندگان در مسابقات بر اساس درخواست های واقعی از شرکت ها - توسعه راه حل های تکنولوژیکی، آزمایش مواد و تجهیزات ساخت داخل به عنوان بخشی از جایگزینی واردات، بهینه سازی تولید و محل های کار شکل گرفت.
تیم شرکت کنندگان و جامعه متخصصان با مسئله تجهیز مجدد سایت های هر رشته صنعتی با استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای روسی بدون کاهش یا از دست دادن کیفیت روبرو بودند.
بر اساس نتایج این مسابقات، نمایندگان شرکت های روسی عملکرد بالایی در اجرای فرآیندهای تولید در رشته هایی مانند تراشکاری و فرزکاری با دستگاه های رباتی و خودکار، فناوری های جوشکاری و مونتاژ الکتریکی نشان دادند.
نمایندگان کشورهای مختلف در آن حوزه‌های تولیدی کار می‌کردند که برای اقتصاد ملی‌شان مورد توجه خاص است. از جمله شرکت‌کنندگان از ازبکستان راه‌حل‌های مؤثری را در رشته "امنیت اطلاعات" تدوین کردند و شرکت‌کنندگان از برزیل، چین و هند مهارت‌های پیشرفته‌ای را در رشته های تکنولوژیکی پیشرفته از جمله "طراحی مهندسی CAD"، "رباتیک صنعتی"، "محافظت از شرکت ها در برابر تهدیدات داخلی در زمینه امنیت اطلاعات " نشان دادند.
شرگن کنندگان از بلاروس سفارش تولید یرا به همراه شرکت های روسیه و بلاروس در رشته "خطوط ارتباطی اصلی. ساخت و بهره برداری از خطوط انتقال فیبر نوری" اجرا کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала