بالاترین نهاد دینی اندونزی به "فرستادن کمک‌های آمریکا به جهنم" فرا خواند

© AFP 2023 / Timothy A. Claryآزادی بیان آمریکایی
آزادی بیان آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
اشتراک
انور عباس، رئیس شورای علما، عالی‌ترین نهاد مذهبی اندونزی، خواستار به جهنم فرستادن کمک‌ها و سرمایه‌گذاری های آمریکا شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را پورتال "دتیک" (Detik) منتشر کرده است.
روز سه‌شنبه، اندونزی، علی‌رغم هشدارهای سفیر آمریکا، قانون کیفری جدیدی را تصویب کرد که در آن رابطه جنسی بین شرکای مجرد بدون ازدواج ممنوع است. ازدواج همجنس گرایان نیز در این کشور ممنوع است. از جمله اوایل دسامبر، شورای علمای اندونزی از دیدار با جسیکا استرن، فرستاده ایالات متحده در امور دگرباشان خودداری کرد و وزارت خارجه این کشور او را مهمان جاهل دانست.
سونگ یی کیم، سفیر ایالات متحده بنوبه خود خاطرنشان کرد که قانون جدید جنایی می تواند تأثیر منفی بر فضای سرمایه گذاری در اندونزی داشته باشد و همچنین از این کشور خواست به حقوق دگرباشان جنسی احترام بگذارد.
پرچم اندونزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
اندونزی می گوید به استفاده از تجهیزات نظامی روسیه ادامه خواهد داد
انورعباس در پاسخ گفت اگر آمریکا به تحمیل نگرش ها و دیدگاه های خود به این شکل ادامه دهد، باید به جهنم بگوییم به کمک ها و سرمایه گذاری های شما!
به نظر وی، درخواست های سفیر آمریکا حاوی تهدیدات آشکار برای اندونزی است.
رئیس شورای علمای اندونزی توضیح داد:" این بیانیه لحن تهدیدآمیز آشکاری دارد. از سخنان سفیر مشخص است که دولت آمریکا می خواهد مردم اندونزی را مجبور به تحمل اعمال دگرباشان جنسی کند".
وی افزود که از این گونه نگرش ها و دیدگاه های دولت ایالات متحده ابراز تأسف می کند، زیرا این رویکردها منعکس کننده نگرش غیردوستانه و همچنین عدم به رسمیت شناختن مردم اندونزی به عنوان یک ملت مستقل و دارای حق حاکمیت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала