یک نماینده اروپایی به تندی به اظهارات بورل در خصوص "جنگل" های اوکراین پاسخ داد

© Photo / IRNAجوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2022
اشتراک
وولس نماینده پارلمان اروپا از بورل خواست تا از مداخله اتحادیه اروپا در امور سایر کشور ها جلوگیری کند.
میک وولس نماینده پارلمان اروپا از ایرلند در توئیتر اعلام کرد که اتحادیه اروپا می بایست نگران شهروندان خود باشد و در امور سایر کشورها دخالت نکند.
وی بدین ترتیب به اظهارات ژوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در مراسم افتتاحیه آکادمی دیپلماتیک اروپا در بروخه در ماه اکتبر انجام داده بود، واکنش نشان داد. بورل در آن زمان اروپای ممتاز را "باغ" و جهان اطراف آنرا "جنگل" هایی نامیده بود که تهدید می کنند به شکل وحشیانه ای به ساختار منظم اروپایی که به خوبی کار می کند، هجوم آورند. این سخنان عکس العمل های متفاوتی را در جامعه اروپایی و بین المللی به همراه داشته و حتی این دیپلمات را نژادپرستی متهم نمودند. اندکی بعد وی توضیح داد که تحت عنوان "جنگل" وی از جمله بحران اوکراین را مد نظر داشته است.
وولس در توئیت خود در این خصوص نوشت: "نظر شما در خصوص اینکه باغبان دست از دخالت در امور سایر کشورها برداشته و در خانه خود در اروپا بماند و حل و فصل مشکلات عدید شهروندان خود را امتحان کند، چیست"؟
این سیاستمدار ایرلندی همچنین از اتحادیه اروپا خواست از ترویج استعمار دست بردارد، زیرا که "اروپا هم اینک نیز خسارت زیادی بر جای گذاشته است".
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
بورل اعتراف کرد که ناتو نتوانست به برخی از وعده هایش درقبال روسیه عمل کند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала