گزارش و تحلیل

چرا دشمنان تشیع در ایران را هدف قرار داده اند؟

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2022
اشتراک
چرا دشمنان تشیع در ایران را هدف قرار داده اند؟
اسپوتنیک - یکی از مشکلاتی که عموما به صورت تاریخی کشورهای مختلف جهان با آن مواجه بوده و هستند این است که همیشه برخی در این کشورها خواهان جدایی از حکومت مرکزی و تشکیل حکومتی جدا می باشند.
بیشترین این اتفاقات هم معمولا در جاهایی اتفاق می افتد که کشورها تنوع قومی یا قبیله ای و یا قومی و یا مذهبی دارند.
از همین ایران خودمان بگیرید که قرن ها است درگیر برخی اختلافات قومی و قبیله ای بوده تا برویم به سمت دیگر کشورها از چین ودیگر کشورهای آسیای شرقی و آسیای میانه وجنوب آسیا و استرالیا و روسیه و اروپا و آفریقا و خاورمیانه گرفته تا آمریکای شمالی و جنوبی.
همه کشورها مشکلات عدیده ای با جدایی طلبان دارند ولی این جدایی طلبان معمولا با حمایت دشمنان روزی ظهور پیدا می کنند و روزی دیگر افول.
اگر به تاریخ بنگرید می بینید ایرانی که امروزه ما مشاهده می کنیم روزی روزگاری به دلیل اختلافات طایفه ای و قبیله ای و قومی و... چندین تکه شده بود و ایل های مختلف قسمت های مختلف این کشور را تکه تکه کرده بودند و برای نه قرن حکومت های ملوک الطوایفی و ارباب رعیتی در آن ایجاد شده بودند.
هر کشوری که امروزه مشاهده می کنیم زمانی به کشور تبدیل شده که در دوره ای محوری برای اتحاد ملت ایجاد کرده.
مثلا در ایران معروف است که پس از حمله اعراب و تا زمانی که صفویه حکومت را در دست گرفتند، همانگونه که قبلتر نیز مطرح کردم، ایرانی که امروزه مشاهده می کنیم وجود نداشته و ایران 9 قرن درگیر جنگ های متنوع قومی و ایلاتی و طوایفی بوده و هیچ ثباتی در این سرزمین وجود نداشته.
استقبال ایران از پیشنهاد مصر و گفتگوی تشیع و تسنن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2015
استقبال ایران از پیشنهاد مصر و گفتگوی تشیع و تسنن
آیا می دانید نه قرن چه قدر می شود.
اینبار اگر ایران درگیر همان جریانها شود نه قرن که هیچ چی نود قرن هم شاید کافی نباشد تا ایرانی که امروزه مشاهده می کنیم برگردد، بقیه مناطق جدا شده از آن که برخی برای بازگشت آنها به سرزمین مادری اشک می ریزند مانند آذربایجان و گرجستان و ارمنستان و... جای خود.
شاه اسماعیل صفوی بر اساس فلسفه و یا طریقت ای که جد او یعنی شیخ صفی الدین اردبیلی قرار داده بود متوجه بود که تنها راه ایجاد یک کشور واحد این است که آحاد ملت را بر اساس یک عقیده و آن "مذهب تشیع" با هم متحد کند.
دلیل اش هم این بود که "مذهب تشیع" رقیب و جدا از مذهب اعراب و عثمانی ها بود و راه نفوذ را برای آنها در ایران می بست.
از همان زمان بود که به دلیل اینکه همه ایرانیان پیرو "مذهب تشیع" شدند یک کشور واحد به معنای کشور تشکیل شد.
علیرغم اینکه کشور ایران از مجموع چندین قوم و قبیله تشکیل می شود اما چون همه تابع مذهب تشیع هستند با هم متحد می باشند.
در واقع می توان گفت تشیع امروزه به مظهر وحدت ملت ایران نیز تبدیل شده.
پس از انقلاب اسلامی در ایران هم مشاهده می کنیم که مردمان کشورهای دارای اکثریت شیعی در جهان به ایرانیان پیوستند و آنچه امروزه درباره نفوذ ایران از آن صحبت می شود به دلیل این است که ایران نماد قدرت تشیع و اسلام در جهان است چرا که علاوه بر شیعیان جهان مسلمانان نیز ایران را نماد اقتدار خود می دانند.
دلیل اش هم این است که امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب نمونه جدید تری از فلسفه ای که شیخ صفی ارائه داده بود را مطرح کرد و آن وحدت کل مسلمانان جهان بر اساس اسلام بود وهست.
تلفات زیاد انفجار مهیب در مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
تلفات زیاد در انفجار مهیب مسجد شیعیان در شهر پیشاور پاکستان + فیلم و عکس
بر اساس فلسفه امام خمینی (ره) در صورتی که در ایران حکومتی مقتدر و موفق تشکیل شود قطعا دیگر مسلمانان جهان آن را الگوی خود قرار خواهند داد.
این فلسفه زمانی ظهور کرد که بسیاری از مسلمانان جهان، عموما آنهایی که پس از فروپاشی دولت عثمانی و خروج از چتر استعمار پس از جنگ های اول و دوم جهانی کشور دار شده بودند، با مشکل بزرگی و آن کدام نظام سیاسی برایشان بهتر است مواجه بودند.
هر چه قدر هم ایران در زمینه های مختلف موفق باشد مشاهده می کنید محبوبیت آن در جهان بیشتر می گردد.
مثلا همین اواخر که بحث صادرات پهباد ایران به روسیه مطرح بود شما اگر مطالب رسانه های کشورهای اسلامی را رصد می کردید، حتی کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران زاویه دارند، مشاهده می کردید که همه کارشناسان بدون استثنا احساس غرور می کردند که یک کشور اسلامی توانسته به حدی از فناوری برسد که صادر کننده تسلیحات به یک ابر قدرت باشد.
به همین دلیل هم است که امروزه دشمنان تمرکز خود را روی نماد اقتدار ایران گذاشته اند، تخریب اسلام و تخریب تشیع.
آنها ابتدا به دنبال آن رفتند که جنگ شیعه سنی راه بیاندازند و مشاهده می کنیم از حدود بیست سال پیش این جریان تلاش متمرکز ومذبوحانه ای در این راستا انجام داد و تلاش کرد فضاسازی ای ایجاد کند که جنگ شیعه سنی راه بیاندازد.
علیرغم همه تلاش های اینها اما اینها در این کار نا موفق بودند چون مشکل اصلی این بود که یاران آنها در حدی نبودند که بخواهند رهبری مقابله با ایران را به عهده بگیرند.
در مرحله دوم امروزه آنها به دنبال ضربه زدن به باورهای مذهبی و مخصوصا شیعی در ایران می باشند، چون به خوبی می دانند بنای وحدت ایرانیان روی همان تشیع بنا شده و اگر بتوانند به تشیع و ایمان مردم ضربه بزنند آنوقت می توانند ایران را به مرحله ما قبل صفویه، یعنی زمانی که در هر منطقه ای ایل یا طایفه ای حاکم بود برگردانند وجنگ های بی پایانی را در سرتاسر ایران راه بیاندازند، مثل آنچه امروزه مثلا در لیبی مشاهده می کنیم.
امروزه هم آنها روی دو محور متمرکز شده اند، ضربه زدن به اعتقادات و باورهای مردم مخصوصا تشیع و ضربه زدن به وحدت ملی ایران از طریق تقویت جریان های جدایی طلب قومی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала