هوش مصنوعی و کیفیت جوش

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر جوشکاری
جوشکاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2022
اشتراک
هوش مصنوعی جایگزین متخصص در ارزیابی کیفیت جوش خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، دستگاه های "هوشمند" برای ارزیابی جامع کیفیت اتصالات جوش داده شده بر اساس یک فناوری فکری منحصر به فرد توسط دانشمندان دانشگاه فدرال جنوبی ساخته شده است. به گفته آنها، نمونه اولیه ایجاد شده از مجموعه نرم افزاری و سخت افزاری در طول آزمایشات، سطح عالی عملکرد، دقت بالا و قابلیت اطمینان نتایج را نشان می دهد. این مقاله در مجله " سنسور" به چاپ رسیده است.
تیمی از دانشمندان دانشگاه فدرال جنوبی (SFU) یک سری مطالعات اختصاص داده شده به حل مشکلات فوری اتوماسیون و هوشمندسازی برخی کارهای معمول در تولید را انجام دادند که در حال حاضر توسط یک متخصص انسانی انجام می شود.
اولگ کارتاشوف، دانشیار موسسه تحقیقات بین المللی مواد هوشمند دانشگاه فدرال جنوبی گفت: "نتیجه کلیدی ما یک فناوری هوشمند برای ارزیابی کیفیت اتصالات جوش داده شده بر اساس ادغام مشترک داده‌های چندوجهی از آزمایش انتشار بصری و صوتی با پشتیبانی از بازسازی سه‌بعدی سطح جسم آزمایشی است.
هوش مصنوعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
پیاده سازی برنامه عملیات هوش مصنوعی در ایران
محققان نسخه پیشرفته ای از عملکردهای شناختی متخصص را مدلسازی کردند. این متخصص با رایانه ای با "چشم" و "گوش" دیجیتال جایگزین شد که توانایی های آن به طور قابل توجهی برتر از انسان است.
اگر نتایج به‌دست‌آمده از موقعیت محصول یا خدمات نهایی در بازار را در نظر بگیریم، می‌توان در مورد ابزاری ارزان و مقرون به صرفه صحبت کرد که نیازی به آموزش اپراتور خاص یا شرایط عملیاتی خاص ندارد. در عین حال، رویکرد ما به طور مطلوب در برابر پس‌زمینه اکثر آنالوگ‌ها با پیچیدگی محاسباتی کم برجسته می‌شود، در نتیجه سرعت بالاتر، دقت بالا و قابلیت اطمینان نتایج به‌دست‌آمده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала