ادعای بلینکن درباره نقش ایران در ایجاد "خشونت و بی‌ثباتی" در منطقه

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا: ما همچنان بر این باوریم که بهترین راه اطمینان‌یابی از این، دیپلماسی است. وقایع امر مزایای این رویکرد را تایید می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی در کنفرانس بنیاد جی استریت که متن آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، اظهار داشت که کشورهای آمریکا و اسرائیل به طور منظم در رزمایش‌های نظامی، تحقیقات و تولید تسلیحات مشارکت دارند. ما به طور منظم گفت‌وگوهای راهبردی برگزار می‌کنیم. این همکاری ما را قادر می‌سازد که در مقابله با طیفی از تهدیدهای منطقه‌ای که تهدید ناشی از ایران بزرگ‌ترین‌شان است، هماهنگ باشیم.
بلینکن همچنین مدعی شد که ایران در ایجاد "خشونت و بی‌ثباتی" در منطقه مقش دارد. به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر ایران و متهم کردن ایران به خشونت علیه معترضان همچنین در اظهاراتی مداخلانه جویانه گفت: "آمریکا نسبت به ایستادگی در کنار مردم ایران، به ویژه زنان متعهد است که شجاعت فوق‌العاده‌ای در مطالبه‌گری حقوقشان نشان می‌دهند. ما مجوز ارائه فناوری‌هایی را می‌دهیم که مردم ایران را قادر می‌سازد علیرغم مسدودسازی و قطعی‌، با یک‌دیگر و با جهان بیرون ارتباط برقرار کنند. ما همچنین با متحدان و شرکای‌مان همکاری می‌کنیم تا کسانی را که مسئول بدرفتاری با شهروندان ایرانی هستند، تحریم کنیم".
وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این سخنرانی در مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران گفت: "باور ما را به این که ایران هیچ وقت نباید مجاز به دستیابی به یک سلاح هسته‌ای شود، عمیق‌ است. ما همچنان بر این باوریم که بهترین راه اطمینان‌یابی از این، دیپلماسی است. وقایع امر مزایای این رویکرد را تایید می‌کند.
سربازان روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
یک افسر اطلاعاتی آمریکا تاریخ پیروزی روسیه در اوکراین را اعلام کرد
پیش از آن‌ که دولت قبلی به طور یک‌جانبه از برجام، توافق هسته‌ای ایران خارج شود، برنامه هسته‌ای ایران محدود شده بود. ایران به تعهداتش ذیل توافق عمل می‌کرد. سخت‌ترین نظارت و راستی‌آزمایی موجود در برنامه هسته‌ای آن به عمل می‌آمد. زمان لازم برای ایران جهت دست یافتن به مواد شکافت‌پذیر کافی برای تولید یک سلاح هسته‌ای برای مدت بیش از یک سال طول می‌کشید. این فقط دیدگاه ما نیست، دیدگاه بازرسان مستقل بین‌المللی و وزارت امور خارجه وقت است.
پس از آن که دولت قبلی کارزار "فشارحداکثری‌اش" را به راه انداخت، ایران از پایبندی به بسیاری از محدودیت‌های مهم توافق دست کشید و فعالیت‌های غنی‌سازی‌اش را گسترده‌تر کرد و به آن‌ها سرعت بخشید. حالا زمان گریز هسته‌ای ایران به چند هفته رسیده است. این رژیم همچنین فعالیت‌های ثبات‌زدایش در منطقه را شدت بخشیده است که مردم ما و شرکایمان را در خطر بزرگ‌تری قرار می‌دهد.
ما و شرکا و متحدانمان سعی کردیم یک روند هدفمند دیپلماتیک را در پیش بگیریم تا ببینیم می‌توانیم به توافقی برای بازگشت‌ دوجانبه به برجام برسیم یا نه، اما ایران به طور مکرر نشان داده است که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند نسبت اقداماتی که باید انجام دهد، متعهد شود. ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه جلوگیری از دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی است. اما اگر رژیم ایران این مسیر را رد کند، مقامات آن نباید تردید کنند که تمامی گزینه‌ها روی میز است تا اطمینان بیابیم ایران هیچ وقت به یک سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала