کارشناس: اروپا به سیستم امنیتی جدید با همراهی روسیه نیاز دارد

© Sputnik / Vladimir Sergeevاگر روسیه و اروپا متحدان یکدیگر بودند، ایالات متحده را در رهبری جهانی به چالش می کشیدند
اگر روسیه و اروپا متحدان یکدیگر بودند، ایالات متحده را در رهبری جهانی به چالش می کشیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
به عقیده رئیس موسسه فرانسوی روابط بین الملل، اروپا باید بدون آنکه ابتکار عمل را به واشنگتن بدهد، به همراه مسکو به ایجاد یک معماری امنیتی جدید بیاندیشد
به گزارش اسپوتنیک، "تییری دو مونبریال" بنیانگذار و رئیس موسسه فرانسوی روابط بین الملل به روزنامه "ژورنال دی دومانش" گفت: "روسیه همیشه همسایه ما خواهد بود و ما به یک سیستم امنیتی جدید اروپایی نیاز خواهیم داشت. من نمی خواهم که تنها ایالات متحده پارامترهای آن را تعیین کند." وی اضافه کرد:" اروپا باید مدتها قبل از درگیری اوکراین، این بحث ار با مسکو در میان می گذاشت. به نفع اتحادیه اروپا است که از هرج و مرج در مرزهای شرقی و جنوبی خود جلوگیری کند، بنابراین ما به همسایگانی نیاز داریم که بتوانیم با آنها تعادلی بین منافع ایجاد کنیم و منافع حیاتی یکدیگر را به رسمیت بشناسیم، حتی اگر آن را دوست نداشته باشیم".
رئیس موسسه IFRI معتقد است که با متقاعد کردن اتحادیه اروپا به دنبال کردن مسیری خصمانه با روسیه، ایالات متحده توانست "وابستگی اروپا به منابع انرژی خود را افزایش دهد".
وی خاطرنشان کرد که ساکنان کشورهای اروپایی که از اوکراین حمایت می کنند چندان تحت تأثیر چشم انداز حفظ فشار بر مسکو تحت تهدید خاموشی در زمستان و در مواجهه با تورم شدید قرار نگرفته اند.
وی گفت:" اگر جنگ فوراً پایان یابد، اروپا ممکن است به فکر بازگشت به خرید سوخت از روسیه باشد، اما گروه‌هایی در ایالات متحده وجود دارند که می‌خواهند شکاف بین روسیه و اروپا غیرقابل برگشت شود".
از دیدگاه او، واشنگتن که فعالانه از کیف حمایت می کند، در واقع بین دو موضع متضاد قرار گرفته است. آمریکا از یک سو با حمایت مالی از اوکراین هدف تضعیف روسیه را دنبال می کند و از سوی دیگر نگران خطر تشدید تنش است که از سرعت واکنش آنها به سقوط موشک در لهستان مشخص است.
در هر دو مورد، مسئله ادامه یا پایان جنگ تا حد زیادی به نگرش کشورها بستگی دارد.
به گفته رئیس موسسه روابط بین الملل، در شرایط کنونی، هیچ یک از طرفین درگیری حاضر نیست بلافاصله مذاکرات را آغاز کند، زیرا انتظار دارد بر اساس شرایط خود پیروز شود، اما وقتی به اقدامات مقامات کیف نگاه می کنیم، تقریباً حمایت بی قید و شرط غرب احساس می شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد که با وجود تمام اظهارات کشورهای غربی در مورد ادعای "الحاق غیرقانونی" کریمه، به رسمیت شناختن اتحاد مجدد این جمهوری با روسیه امکان پذیر است.
دو مونبریال تاکید کرد:" حقوق بین الملل تغییر مرزها با زور را محکوم می کند، نه با مذاکره"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала