همکاری های اقتصادی و فرهنگی روسیه و ایران پتانسیل قابل توجهی دارد

همکاری های اقتصادی و فرهنگی روسیه و ایران پتانسیل قابل توجهی دارد
همکاری های اقتصادی و فرهنگی روسیه و ایران پتانسیل قابل توجهی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
استان فارس مرکز فعالیت شرکت‌های نفت و گاز ایران است و شهر اصلی آن، شیراز افسانه‌ای، زمانی پایتخت ایران بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، مجتبی بینازاده، مشاور استاندار استان، مدیر همکاری‌های آموزشی و علمی دانشگاه شیراز به خبرنگار اسپوتنیک، گفت که کدام مناطق علاوه بر گردشگری، می‌توانند به اولویت توسعه همکاری‌های شیراز و مسکو تبدیل شوند. و توضیح داد که چرا گازپروم و سایر شرکت های پیشرو نفت و گاز روسیه باید دفاتر خود را در شیراز داشته باشند.
وی گفت: "در واقع شیراز مهم ترین شهر جنوب ایران است. بسیاری از شرکت هایی که در منطقه خلیج فارس و اطراف آن فعالیت می کنند، دفاتری در شیراز دارند. من فکر می کنم گازپروم و دیگر شرکت های بزرگ در روسیه نیز باید چنین دفاتری در این شهر داشته باشند".
وی در عین حال تاکید کرد: روسیه دارای منابع عظیم ملی نفت و گاز است و استان فارس نیز مرکز فعالیت شرکت های نفت و گازی است که مناطق ویژه صنعتی در جنوب فارس دارند.
صادرات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اسپوتنیک توضیح می دهد
ثبت رکورد صادرات نفت در شرایط تحریم: مسیر ایران تا قله جدید
بینازاده ادامه داد: مهم است که با هم در مورد میراث فرهنگی شیراز فکر کنیم، یونسکو و سازمان های بین المللی می توانند در این امر کمک کنند در حال حاضر تصمیم نهایی (در مورد مرمت اشیاء تاریخی شیراز) وجود ندارد، اما فکر می کنم مذاکرات انجام شود. در ایران به دلیل تحریم ها، این مکان های تاریخی ضعیف نگهداری می شوند. اگر این باور وجود دارد که این اشیاء (به طور کلی) متعلق به بشریت و نه تنها به ساکنان شیراز در ایران است، باید با کمک سازمان‌های بین‌المللی مانند یونسکو، بودجه لازم را تامین کرد. آن وقت مردم به فکر بهینه‌سازی وضعیت و حفاظت از این مکان‌ها خواهند بود.
وی گفت: شرکت‌های روسی می‌توانند جایگزین بهتری برای مشارکت در پروژه توسعه متروی شیراز باشند. من فکر می‌کنم هر مشارکتی نیاز به اعتماد دارد، بنابراین اگر روس‌ها بدون توجه به شرایط، به‌ویژه شرایط سیاسی، خود را متعهد به مشارکت کنند، در واقع این کار را انجام خواهد داد. بهترین جایگزینی باشید که در حال حاضر موجود است. شیراز از عرضه واگن‌های مترو از روسیه استقبال می‌کند و همکاری در تولید را منتفی نمی‌داند. صادرکنندگان می‌توانند به ایران بیایند و شرکت‌های انتقال فناوری ایجاد کنند، البته با الزامات قانونی تا به اشخاص ثالث نفروشند. منجر به ایجاد زیرساخت خواهد شد که اولین گام به سوی همکاری بلندمدت خواهد بود.
کلالنتری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
ایران خواهان افزایش همکاری با روسیه در زمینه توسعه فناوری است
بینازاده در ادامه افزود: روسیه و ایران از لحاظ تاریخی پیوندهای قوی دارند. در میان کسانی که امروز در شمال ایران زندگی می کنند، ایرانیانی با ریشه روسی نیز هستند. صد یا دویست سال پیش روس ها به ایران آمدند. و من دوستانی دارم که به عنوان مثال بعضی از آنها مادربزرگ روسی دارند. به این ترتیب ایرانیان نسبت به سایر کشورها روابط فرهنگی بیشتری با روسیه دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала