رسانه: یک شکست تاریخی بر سر روسیه در غرب در حال رخ دادن است

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
نشریه هیل: آمریکا و اروپا به دلیل سقف قیمت نفت از روسیه دچار یک شکست تاریخی خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر دوران در مقاله ای در نشریه هیل نوشت: تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه یک شکست برای ایالات متحده و اروپا خواهد بود.
وی افزود: سقف قیمت نفت روسیه همه نشانه‌های یک شکست تاریخی قریب‌الوقوع را دارد. در حال حاضر، عملاً نفت آزاد در بازار جهانی انرژی باقی نمانده است. بنابراین، خطر بالایی وجود دارد که پس از اعمال محدودیت‌ها، قیمت نفت به شدت افزایش یابد.
دوران ادامه داد: در تابستان، آمریکا و متحدانش چنین اقدامی را راه حلی شیک برای مشکل کاهش درآمد روسیه می دانستند، اما اکنون وضعیت در جهت مخالف تغییر کرده است.
در این مقاله آمده است: سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه برای روسیه سود آور است، زیرا هزینه تولید نفت روسیه بین 20 تا 40 دلار است.
کشورهای G7، اتحادیه اروپا و استرالیا سقف قیمتی 60 دلاری در هر بشکه نفت خام دریایی روسیه را از 5 دسامبر در نظر می گیرند. سقف قیمت به موازات آغاز تحریم اتحادیه اروپا بر خرید نفت خام روسیه که با نفتکش ها از روز دوشنبه آغاز می شود، اعمال می شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مورد ایده غرب برای محدود کردن قیمت منابع انرژی روسیه، گفت که روسیه در صورتی که برخلاف منافع خود باشد، چیزی به خارج از کشور عرضه نخواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر نیز به نوبه خود اشاره کرد که مسکو به کشورهایی که سقف قیمت را تعیین می کنند، نه 60 دلار در هر بشکه و نه به هیچ هزینه دیگری، نفت عرضه نخواهد کرد. وی افزود که چنین محدودیت هایی مداخله در ابزارهای بازار است، روسیه آماده همکاری با مصرف کنندگانی است که آماده کار بر اساس شرایط بازار هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала