اقدامات اروپا در واکنش به قانون کاهش تورم آمریکا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
کمیسیون اروپا در نظر دارد اقداماتی را در واکنش به قانون کاهش تورم آمریکا انجام دهد
به گزارش اسپوتنیک، "اورسولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپا گفت: "اتحادیه اروپا باید برای متعادل کردن رقابت جهانی با تصویب قانون کاهش تورم ایالات متحده (IRA) اقداماتی انجام دهد".
رئیس اتحادیه اروپا که در "کالج اروپا" در شهر بروژ بلژیک صحبت می کرد، گفت: " ما باید قوانین خود را به گونه ای تنظیم کنیم که سرمایه گذاری عمومی در تحولات محیط زیستی را آسان تر کرده و همچنین بودجه کلی اروپا نیز باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد".
در عین حال، به گفته وی، اتحادیه اروپا به همکاری با ایالات متحده برای حل اختلافات در رقابت و تضمین شرایط بازی برابر برای مشاغلی که از زمان تصویب قانون جدید به وجود آمده است، ادامه خواهد داد.
این قانون که در ماه اوت توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امضا شد، شامل افزایش یارانه های مالیاتی برای خرید خودروهای الکتریکی است که در آمریکای شمالی مونتاژ می شوند و از باتری های ساخت ایالات متحده استفاده می کنند. این "قانون کاهش تورم" 370 میلیارد دلار برای اهداف انرژی پاک و آب و هوا، 64 میلیارد دلار برای کاهش هزینه دارو و بیمه سلامت اختصاص می دهد. اتحادیه اروپا این قانون را علیه محصولات مشابه وارداتی از کشورهای دیگر تبعیض آمیز می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала