مکرون: روسیه در آینده می بایست ضمانت امنیتی دریافت کند

مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
امانوئل مکرون خواستار وارد ساختن ضمانت های امنیتی برای روسیه در معماری امنیتی اروپا شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی TF1، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه خود با این شبکه اعلام کرد که معماری آتی امنیتی اروپا بعد از برقراری صلح در اورکراین می بایست ضمانت برای مسکو را در برگیرد.
وی تاکید کرد که این مطلب در خصوص اظهارات ولادیمیر پوتین در مورد این است که ناتو به مرزهای روسیه نزدیک شده و تسلیحاتی را که برای این کشور تهدید بحساب می آیند را مستقر می نماید. به گفته مکرون این مسئله در حاشیه گفتگو برای از سرگیری صلح مورد بحث قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور فرانسه اذعان کرد: "ما می بایست به این فکر کنیم که آمادگی داریم تا چکاری را بعد از این انجام دهیم، چگ.نه از متحدانمان – اعضای ائتلاف - دفاع کنیم و همزمان به روسیه ضمانت برای امنیتش بدهیم، زمانی که به میز مذاکرات برگردد".
شایان ذکر است که روسیه در اواخر سال گذشته پروژه توافقات در خصوص ضمانت های امنیتی با ایالات متحده آمریکا و ناتو را منتشر کرد. مسکو خواستار ضمانتهای حقوقی برای خودداری از توسعه بیشتر ناتو به شرق، پیوستن اوکراین به این ائتلاف و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای سابق شوروی شده بود. همچنین این پیشنهادات دربر گیرنده بندی در خصوص عدم استقرار تسلیحات تهاجمی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب کشیدن نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا در موقعیت 1997، بود.
رئیس جمهور فرانسه همچنین اظهار داشت که فرانسه و ایالات متحده آمریکا می بایست گفتگو بین روسیه و اوکراین را آماده کنند.
وی تاکید کرد: "ایالات متحده آمریکا و فرانسه دیدگاه یکسانی در خصوص اوکراین دارند: به کمک به آن ادامه دهند، همه کار بکنند تا به روسیه فشار آورند تا اینکه این کشور به میز مذاکرات برگردد.... ما می بایست گفتگو را برای آن روزی که طرفین به میز مذاکرات برگردند، آماده سازیم و این به اوکراین بستگی خواهد داشت".
به عقیده وی هر دو کشور به کمک نظامی به کیف ادامه خواهند و در عین حال تلاش خواهند کرد از تشدید بیشتر مناقشه جلوگیری کرده و از نیروگاه های هسته ای اوکراین دفاع خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала