لوکاشنکو: نظامیان روسیه و بلاروس همچون ارتشی واحد آماده می شوند

بلاروس
بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
الکساندر لوکاشنکو: نظامیان روسی و بلاروسی همچون ارتشی واحد آماده می شوند.
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در دیدار با سرکوی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که نظامیان روسی و بلاروسی در این جمهوری مشغول هماهنگی نظامی بوده و همچون ارتشی واحد مشغول آماده سازی می باشند تا هرگونه تجاوزی را خنثی سازند.
وی اظهار داشت: "فکر می کنم که وزیر دفاع بلاروس (در جریان مذاکراتی که امروز بین وزرای دو کشور برگزار شد) در خصوص وضعیت در بلاروس، آماده سازی، هماهنگی جنگی واحد های نظامی بلاروس و روسیه که در بلاروس حضور دارند، برای شما توضیح داده است. باید اذعان کنم که ما با این مسئله جدی برخورد کردیم. هم افسران ما و هم افسران شما در حال آماده سازی سربازان می باشند. هم شهروندان روس و هم شهروندان بلاروسی را آماده می کنند. برای اینکه در صورت نیاز اولین خطوط ما – مدافعین دولت متحد – بتوانند هر گونه تهاجمی را خنثی کنند".
به گفته وی مسائل مربوطه از جعبه های کمک های اولیه تا البسه و اسلحه اجر می شوند. وی اظهار کرد: "در اینجا هیچگس تقسیم بندی نمی شود: ما همچون یک گروهان واحد، ارتش واحد امروز در حال آماده سازی می باشیم. همه در اطراف از این امر خبر دارند. ما اینرا پنهان نکردیم. و در جهان معاصر این امر غیر قابل پنهان کاری می باشد".
وی تاکید کرد که "همه چیز همانطور که با روسیه توافق کردیم پیش می رود. شما نه تنها در جریان می باشید، شما این را با وزارت دفاع ما عملیاتی می کنید. ما در این خصوص برنامه های را اجرا می کنیم".
شایان ذکر است که رئیس جمهور بلاروس در تاریخ 10 اکتبر اعلام کرده بود که با رئیس جمهور روسیه در خصوص استفاده از گروهان های منطقه ای نظامیان در رابطه با تشدید شرایط در مرزهای غربی دولت متحد، به توافق رسیده است. در وزارت دفاع بلاروس تاکید کردند که تعداد نظامیان روسی در ترکیب گروهان منطقه ای نظامیان در بلاروس، 9 هزار نفر می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала