فرانسه در نظر دارد تسلیحات بیشتری به اوکراین صادر کند

© AP Photo / Michel Eulerماکرون هنگام سخنرانی سرفه کرده و ماسک را از صورت خود برداشت + ویدئو
ماکرون  هنگام سخنرانی سرفه کرده و ماسک را از صورت خود برداشت + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بیان کرد که فرانسه قصد دارد تسلیحات بیشتری به اوکراین بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماکرون در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی TF1، در پاسخ به این سوال که آیا فرانسه قصد دارد به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه دهد یا خیر؟ گفت: "ما سلاح های بیشتری را به اوکراین عرضه خواهیم کرد. چگونه؟ سازندگان ما در اسرع وقت سلاح تولید می کنند... گاهی اوقات ما تسلیحات ارسال شده به کشورهایی را که به آنها نیازی ندارند بازمی گردانیم و همچنین برنامه های مشترکی را با سایر کشورها انجام می دهیم."
در عین حال، همانطور که رهبر فرانسه خاطرنشان کرد، فرانسه "خطوط قرمز" خاصی در تامین تسلیحات به کیف دارد که هرگز از آنها عبور نخواهند کرد.
ماکرون گفت: "ما پتانسیل نظامی خود، پتانسیل ارتش خود برای دفاع از خاک ملی و پتانسیل سربازان خود را تضعیف نخواهیم کرد. هرگز. محدودیت دوم این است که ما هرگز سلاح هایی را به اوکراین تحویل نخواهیم داد که ما را در موقعیت درگیری و حمله به روسیه در خاک این کشور قرار دهد."
پیشتر فدراسیون روسیه یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала