شامل سازی معلولان مناطق روستایی ایران در فعالیت‌های ورزشی و بازی‌های بومی محلی

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh روستای شاهکوه
 روستای شاهکوه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
رئیس سازمان بهزیستی ایران از امضای تفاهم نامه ‌ای با معاونت فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، علی محمد قاری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به نوع گفتمان این وزارتخانه و وزیر متبوعش که با آغوش باز در تلاش برای برقراری ارتباطی استراتژیک میان دو مجموعه است، گفت: از امروز جامعه هدف بهزیستی از نفع این تفاهم نامه به طور ملموس بهره خواهد برد.
به گزارش ایسنا، سینا کلهر، معاون وزیر ورزش و جوانان ایران نیز با بیان اینکه امید است نتیجه امضای این تفاهم نامه قدمی کوچک و مثبت برای جامعه هدف باشد، گفت: گاهی اوقات تفاهم نامه‌ها برای ما دام می‌شوند و ما را از عمل و اجرا که هدف اصلی تفاهم نامه بوده باز می دارند. قرار و قول مان این بوده که اجرا و عمل مبنای کارمان باشد و تقاضا دارم جلسه‌ای را برای افتتاحیه و اختتامیه رویداد داشته باشیم.
وی با اشاره به طرح بلندهمتان افزود: فعلا اولویتمان در این طرح با مناطق روستایی است قرار است این رویداد در سراسر روستاهای کشور شروع و اجرا شود.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه را مقدمه و آغازگر عملیات اجرایی طرح ورزشی با نام بلندهمتان می‌دانیم که قرار است در روستاهای سراسر ایران اجرا شود، گفت: حدود ۵ ماه پیش طرحی را با نام جام پرچم در روستاهای سراسر ایران اجرا کردیم.
کلهر با بیان اینکه برنامه جام پرچم با حدود ۳۰ هزار تیم و ۳۷۰ هزار نفر در روستاهای ایران اجرا می ‌شد که کار اجرا و مدیریت کردن آن سخت و طاقت فرسا بود، افزود: امید است با اجرای این طرح، همه لوازم و ابزارهای موردنیاز برای جامعه هدف تامین شود.
به گزارش ایسنا، تفاهم‌ نامه همکاری میان معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای طرح ورزش‌ها و بازی‌های بومی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی در راستای تحقق بند ۳ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و همچنین جزء‌های ۱، ۸ و ۲۰ بند الف ماده سوم قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و ماده واحده لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی ایران با رعایت کلیه ضوابط و مقررات قانونی مرتبط در جهت شامل سازی افراد دارای معلولیت روستایی در کلیه برنامه‌های ورزشی در تمام سطوح مبادله شد.
شامل سازی افراد دارای معلولیت، مناطق روستایی ایران و خانواده‌های آنها در برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و بازی‌های بومی محلی به منظور تحقق تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و بهره‌مندی آنها از مزایای توسعه در ابعاد ورزشی با رویکرد توسعه ورزش همگانی، کشف توانمندی‌ها و استعدادهای ورزشی افراد دارای معلولیت، حمایت و تقویت ورزش تربیتی، توسعه و تقویت ورزش در همه گروه‌های سنی به ویژه بانوان دارای معلولیت تحکیم و تقویت معنویت و ارزش‌های اخلاقی و منش پهلوانی در ورزش مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی از جمله اهداف این تفاهم‌ نامه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала