رونمایی از جدیدترین بمب افکن استراتژیک در امریکا + عکس

© Photo / Alan Radecki / U.S. Air Force graphicرونمایی از جدیدترین بمب افکن استراتژیک در امریکا
رونمایی از جدیدترین بمب افکن استراتژیک در امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
شرکت Northrop Grumman ، از یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی در ایالات متحده، ، عصر روز جمعه آخرین بمب افکن استراتژیک رادارگریز B-21 Raider رونمایی کرد. این رویداد در وب سایت شرکت سازنده پخش شد.
به گزارش اسپوتنیک، این رونمایی در کارخانه ای در پالمدیل (کالیفرنیا) با حضور لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده انجام شد. وی قبل از این رویداد، در حساب توییتر خود آن را "تاریخی" توصیف کرد. خود شرکت سازنده بمب افکن خود را به عنوان تنها هواپیمای نسل ششم در جهان معرفی می کند.
کتی وردن، مدیر عامل شرکت سازنده در مراسم رونمایی گفت: "ناوگان بمب افکن ها سنگ بنای قدرت هوایی این کشور است و امشب ما قابلیت های نسل جدید را به شما نشان می دهیم. ما با این هواپیما، نسل بعدی فناوری رادارگریز را که برای حل دشوارترین مسائل برای نیروی هوایی ایالات متحده طراحی شده، به شما عرضه می کنیم. نیروی هوایی ارتش ایالات متحده در یک محیط در حال تغییر تهدیدها را در هر نقطه از جهان مهار و از بین می برد، و استقرار سریع فناوری های (جدید) تضمین می کند که هواپیما B-21 آماده باشد تا از این تهدیدات جلوتر بماند."
طبق اطلاعات شرکت Northrop Grumman (نورتروپ گرومن)، هواپیمای B-21 Raider قادر خواهد بود به هر نقطه از جهان برسد، سلاح های هسته ای و غیرهسته ای حمل کند و به لطف فناوری پیشرفته رادارگریز بر پیشرفته ترین سیستم های دفاع هوایی غلبه کند. در عین حال پیش بینی می شود در آینده نوع بدون سرنشین چنین مدلی نیز به دنیا ارائه شود.
در شرکت سازنده تاکید شده است:" وقتی صحبت از نشان دادن عزم آمریکا به میان می‌آید، B-21 Raider منتظر، بی‌صدا و آماده خواهد بود. ما به ناوگان جنگنده ایالات متحده یک هواپیمای پیشرفته ارائه می‌دهیم که برد، محموله و قابلیت بقا را ترکیب می‌کند. B-21 Raider آینده وسایل بازدارنده است."
علاوه بر نمونه ارائه شده، پنج بمب افکن دیگر از این نوع در مراحل مختلف تولید هستند. قرار است این هواپبما در سال 2023 پرواز کند
نظامیان آمریکایی در مورد برنامه هایی برای دستیابی به حداقل صد فروند از این هواپیماها صحبت می کند. پنتاگون بیش از 19 میلیارد دلار برای برنامه B-21 بین سال های 2023 تا 2027 رزرو کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала