روسیه در صورت پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو تدابیری اتخاذ خواهد کرد

© AP Photo / Johanna Geronچشم انداز پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو
چشم انداز پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
اگر فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند، روسیه با افزایش نیروهای مسلح خود در راستای شمالی تدابیری اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مجله وزارت دفاع روسیه، مخصوص فرماندهان نظامی به نام "واینایا میسل" ("اندیشه نظامی" ) مطلبی در اینباره نوشته شده است.
در این مقاله آمده است:" ، این امر مستلزم افزایش ترکیب نیروهای زمینی و ساحلی، نیروهای موشکی و توپخانه، پدافند هوایی و نیروی هوانوردی از جمله نیروی هوایی بدون سرنشین در جهت شمالی از طرف ما و همچنین برنامه ریزی حملات با استفاده از سلاح های دقیق دوربرد علیه اهداف در فنلاند و سوئد است."
آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
وزارت خارجه آمریکا فروش موشکهای Stringer به ارزش 380 میلیون دلار به فنلاند را هماهنگ کرد
مجله وزارت دفاع روسیه می نویسد: در حال حاضر پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو باید به عنوان فوری ترین چالش برای روسیه تلقی شود، زیرا مرز با ناتو بیش از هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت و ممکن است نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی ترکیبی متحده در این دو کشور مستقر شوند. علاوه بر این، استقرار بالقوه سامانه‌های موشکی عملیاتی-تاکتیکی در فنلاند تهدید حملات علیه تأسیسات مجتمع صنایع نظامی دراستان آرخانگلسک روسیه را در پی خواهد داشت.
پیش از این، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که ورود فنلاند و سوئد به ناتو خطراتی را برای این ائتلاف نظامی ایجاد می کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که پذیرش آنها در این اتحادیه "یک ضربه دیگر" به سیستم امنیتی عمومی اروپا خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала