آمریکا: عملیات مشترک خود با نیروهای قسد در سوریه را متوقف کردیم

© AP Photo / Baderkhan Ahmad ارتش آمریکا در سوریه
 ارتش آمریکا  در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام از توقف عملیات نظامی مشترک با گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در سوریه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، "جوزف بوچینو" سخنگوی سنتکام افزود: ما عملیات خود با نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش را متوقف کردیم.
وی در عین حال گفت که نیروهای قسد به اجرای گشت‌ها و حفظ امنیت در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه ادامه خواهند داد و آمریکا متعهد به ازسرگیری عملیات خود علیه داعش در آینده است.
سخنگوی سنتکام افزود که داعش همچنان تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه است.
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
چین از غارت سوریه توسط آمریکایی ها سخن گفت
این در حالی است که خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از توقف هماهنگی و عملیات مشترک به اصطلاح مبارزه با تروریسم با نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا پس از حملات اخیر ترکیه به مناطق تحت نفوذ آنها خبر دادند.
اعلام توقف هماهنگی شبه نظامیان کُرد سوریه با ائتلاف آمریکایی پس از آن اتفاق می‌افتد که وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تنها عملیات‌های گشت زنی مشترک با قسد متوقف شده است.
این تحولات در حالی است که وزارت دفاع ترکیه روز جمعه بار دیگر گفت که مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال سوریه به صورت مؤثر و تعیین کننده ادامه خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала