معاون وزارت امور خارجه روسیه با همتای ایرانی خود دیدار کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد
مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با همتای ایرانی خود دورنمای از سرگیری مذاکرات برجام را بررسی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه در دیدار با علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، موضوع از سرگیری برجام در خصوص برنامه هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: "در زمینه تعدادی از معضلات بین‌المللی مورد توجه متقابل و همچنین برخی مسائل طرفین بحث و گفت ‌وگوی کامل صورت گرفت. توجه دقیقی به چشم‌انداز ازسرگیری اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران صورت گرفت.
برجام در سال 2015 با ایران به منظور غلبه بر بحران توسعه هسته ای این کشور توسط پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان امضا شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی ایالات متحده در سال 2018 تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده، بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته ای نشان داده است. روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل سال گذشته در وین در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند.
روز چهارشنبه، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که بایدن به عنوان آخرین راه حل، آماده است تا برای موضوع ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، راه حل نظامی را دنبال کند، اما در حال حاضر این امر ضروری نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала