جزییات گفتگوی تلفنی پوتین و شولتز

© Sputnik / Gavriil Grigorov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин
 Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه روز جمعه در تماس تلفنی با صدر اعظم آلمان به صحبت پرداخت
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه از گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اولاف شولتز صدراعظم آلمان خبر داد.
در این تماس تلفنی که به ابتکار صدراعظم آلمان برقرار شد، دو طرف در مورد اوضاع اوکراین به گفتگو پرداختند.
رئیس جمهور روسیه در این گفتگوی تلفنی به اقدامات کشورهای غربی از جمله آلمان برای "پمپاژ" تسلیحات نظامی برای رژیم کی یف اشاره کرد و از آلمان خواست تا در رویکردهای خود در زمینه حوادث اوکراین تجدید نظر کند.
پوتین گفت:" "توجه شما را به خط ویرانگر کشورهای غربی از جمله آلمان در پمپاژ تسلیحات برای رژیم کیف و آموزش نظامیان اوکراینی جلب می کنم. همه اینها و همچنین حمایت همه جانبه سیاسی و مالی از اوکراین، منجر به این واقعیت می شود که کی یف به طور کامل ایده هرگونه مذاکره را رد می کند".
پوتین تاکید کرد:" چنین سیاستی از غرب، ملی گرایان رادیکال اوکراینی را تشویق می کند تا هر چه بیشتر جنایات خونین علیه غیرنظامیان مرتکب شوند."
پوتین در این گفتگو خاطرنشان کرد که ارتش روسیه مدت‌ها از حملات موشکی هدفمند علیه برخی اهداف در اوکراین خودداری کرده بود، اما در پاسخ به حملات کی یف علیه زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه، از جمله پل کریمه و تأسیسات انرژی، مجبور به انجام آن‌ واکنش ها شد.
وی در ادامه گفت:" حملات به دو خط لوله گاز نورد استریم نیز در ردیف همان اقدامات است. انجام تحقیقات کاملاً شفاف با مشارکت نمایندگان روسیه در این زمینه ضروری است".
در اطلاعیه سرویس مطبوعاتی کرملین همچنین آمده است:" دو طرف همچنین در مورد اجرای توافقنامه "غلات" در مورد صادرات غلات اوکراین از بنادر دریای سیاه و رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی از روسیه صحبت کردند. در این گفتگ بر نیاز به اجرای دقیق و یکپارچه توافق غلات که به معنای برداشتن همه موانع برای صادرات محصولات روسیه نیز می باشد، تاکید شد".
اوایل این هفته، صدراعظم آلمان خواستار بازگشت به توافقاتی شد که به عنوان مبنایی برای صلح و امنیت در اروپا عمل می کند. شولتز به "آمادگی" برلین برای گفتگو با کرملین درباره کنترل تسلیحات و استقرار موشک ها نیز اشاره کرده بود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала