وزیر خارجه ایتالیا دیدار با همتای ایرانی خود در رم را رد کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Европейского парламента Антонио Таяни
Председатель Европейского парламента Антонио Таяни  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایتالیا گفت که دفتر وی دیدار دوجانبه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران را که به درخواست طرف ایرانی انجام شده بود، تایید نکرده است
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا و معاون نخست وزیر این کشور، از دیدار دوجانبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس گفتگوهای مدیترانه ای در رم خودداری کرد.
تاجانی در حاشیه این مجمع به خبرنگاران توضیح داد که وزیر امور خارجه ایران از سوی وزیر خارجه قبلی ایتالیا، لوئیجی دی مایو، به این کنفرانس دعوت شده است.
خبرگزاری آسکانیوز به نقل از معاون نخست وزیر می گوید: "آنها درخواست ملاقات حضوری داشتند که ما پاسخ منفی دادیم. هیچ قصدی برای برگزاری دیدار دوجانبه از سوی ما وجود نداشت".
پیش از این از حضور وزیر امور خارجه ایران در این همایش خبر داده شده بود اما در آخرین لحظات مشخص شد که این کشور در سطح معاونت وزیر امور خارجه حضور خواهد داشت.
این کنفرانس که توسط سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا افتتاح شد، با حضور مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر و همچنین رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) از اتحادیه اروپا و دیگر مهمانان برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала