واکنش مسکو به بیانیه فرانسه در مورد برنامه ریزی برای ایجاد "دادگاه برای اقدامات روسیه"

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
مسکو از بیانیه وزارت خارجه فرانسه در مورد برنامه ریزی برای ایجاد "دادگاهی برای اقدامات فدراسیون روسیه" خشمگین است.
مسکو از بیانیه وزارت خارجه فرانسه در مورد برنامه ریزی برای ایجاد نوعی دادگاه برای تحقیق در مورد "تجاوز روسیه" خشمگین است.
به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای به اظهارات وزارت خارجه فرانسه در مورد این کشور پاسخ داد. ذز این بیانیه آمده است: "ما از بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه در مورد طرح ایجاد نوعی "دادگاه ویژه برای جنایات تجاوزکارانه توسط روسیه" خشمگین هستیم."
در ادامه این بیانیه آمده است:" وزارت خارجه فرانسه از دیدن جنایات جنگی مستند متعدد نیروهای مسلح اوکراین خودداری می‌کند و به عمد به آنها بی توجهی می کند".
در این بیانیه تاکید می شود:" ما از دیپلمات های فرانسوی که اینقدر به مشکل حمایت از حقوق بشر توجه دارند، می خواهیم مردم را به "حق" و "نادرست"، "اینها" و "آنها" تقسیم نکنند. از میان تیم‌های متعددی از وکلا و کارشناسان پزشکی قانونی که فرانسه به اوکراین فرستاده است، حداقل یک کارشناس باید برای مطالعه جنایات ملی‌گرایان اوکراینی که تبلیغات گسترده‌ای پیدا کرد و همچنین بازدید از سرزمین‌های روسیه که توسط نیروهای مسلح اوکراین گلوله باران شده‌اند، مشخص می‌شد".
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که این کشور همکاری با شرکای اروپایی و اوکراینی را برای ایجاد دادگاه ویژه برای بررسی اقدامات روسیه در اوکراین آغاز کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала