هیلاری کلینتون: دولت آمریکا فعلاً نباید با ایران بر سر هیچ چیزی، از جمله توافق هسته‌ای مذاکره کند

© Sputnik / Nikita Shohov هیلاری کلینتون
 هیلاری کلینتون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا، بامداد امروز جمعه اظهار داشت مخالف مذاکرات بین واشنگتن و تهران در زمان فعلی است.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت دولت این کشور فعلاً نباید با ایران بر سر هیچ چیزی، از جمله توافق هسته‌ای مذاکره کند.
اما او با این وجود اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت خروج وی از برجام باعث شده آمریکا چشم‌هایی که اقدامات ایران در داخل ایران را نظاره می‌کردند، از دست بدهد.
یادآور می شود امروز اعلام شد نشست دوره ای و عادی شورای امنیت در ۲۸ آذر ماه ، برای بررسی چهاردهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام برگزار خواهد شد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
وزیر خارجه آمریکا: در صورت اقدام ایران برای بالا بردن ظرفیت هسته‌ای‌،برای پاسخ آماده خواهیم بود
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق هسته ای برجام در مورد برنامه هسته ای ایران را منعقد کردند که شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بود. در ماه مه 2018، ایالات متحده تحت رهبری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق از برجام خارج شد و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌ سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
با رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا در ژانویه 2021، اعضای 4 + 1 و ایران مذاکراتی در وین را برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام، احیای برجام و لغو تحریم‌ های واشنگتن علیه تهران انجام داده اند که تاکنون بی‌نتیجه بوده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала