شکایت آمریکا از امتناع امارات از همکاری با این کشور در تعقیب الیگارش های روسیه

مادام گو
مادام گو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
دولت ایالات متحده از امارات متحده عربی که پس از جنگ با اوکراین موضع دوستانه تری نسبت به روسیه اتخاذ کرد و تمایلی به همکاری با ایالات متحده برای تعقیب ثروتمندان روسی ندارد، شکایت خواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری "العربیه الجدید"، روزنامه نیویورک تامیز تلاش‌ها برای مصادره یک قایق تفریحی لوکس مرتبط با الیگارش‌های روسی لنگر انداخته در دبی را فاش کرده است.
این روزنامه نوشته است که ارزش قایق بادبانی "مادام گو" که در حال حاضر در دبی لنگر انداخته است، بالغ بر 156 میلیون دلار است. برخلاف گذشته، اکنون و در خلال حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم ها علیه روسیه این موضوع به دایره توجهات تبدیل شده است.
به نوشته این روزنامه، این قایق به کانون جنگ دیپلماتیک واشنگتن و ابوظبی، متحد مهم ایالات متحده، تبدیل شده است که به پناهگاه امنی برای "پول های" روسیه به دور از تحریم های آمریکا تبدیل شده است.
طول قایق تفریحی "مادام گو" حدود 98 متر است و دارای سکوی هلی کوپتر، باشگاه بدنسازی و آسانسور است. این قایق تفریحی که پروسه رنگ آمیزی سالانه آن حدود یک میلیون دلار تخمین زده می شود و رنگ آبی آن چشمگیر است متعلق به "آندری اسکاچ" یکی از ثروتمندترین اعضای دومای روسیه با ثروتی حدود 2 میلیارد دلار می باشد.
وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2018 "اسکاچ" را به دلیل آنچه که "نقش وی در دولت و ارتباطش با گروه های جنایتکار سازمان یافته روسیه، از جمله رهبری وی برای مدتی در یکی از این سازمان ها" اعلام شده، تحریم کرد.
در ژوئن گذشته، ایالات متحده این قایق را به عنوان "مالکیت ممنوعه" طبقه بندی کرد، به این معنی که این قایق تفریحی نمی تواند از شرکت های آمریکایی برای نگهداری و استخدام شهروندان آمریکایی استفاده کند.
مقامات امارات در مورد پرونده "مادام گو" اظهار نظر نکردند، اما در بیانیه ای گفتند که "حفاظت از یکپارچگی سیستم مالی جهانی را بسیار جدی می گیرند."
کاخ سفید رقیب خود کرملین را متهم می کند که از شرکت های تحت کنترل خود در امارات متحده عربی برای به دست آوردن تجهیزات جنگی که غرب تلاش می کند از دسترس روسیه دور نگه دارد، سوء استفاده می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала