دادستان کل ایران: فضای مجازی باید کلا بسته شود

© IRNAحجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
محمد جعفر منتظری دادستان کل ایران گفت به عقیده او تمام فضای مجازی باید بسته شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، دادستان کل ایران روز پنجشنبه در خصوص فیلترینگ گفت: "بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست."
منتظری همچنین اظهار کرد: "در خصوص گشت ارشاد اولاً ما گشت ارشاد نداشتیم و عنوانش پلیس امنیت اجتماعی بوده، ثانیاً هرگز دستگاه قضایی نه کوچک‌ترین قدمی و نه طرحی برای تعطیل کردن این گشت داشته و ما این را شاهد بودیم که یک حادثه ای که منشأ آن یک اقدام در این واحد پلیس بوده که محترمانه خانم بدحجابی را دستگیر کردند و آنجایی که ایشان را می‌برند و جلسه می‌گذارند برایشان صحبت می‌کنند و...، این ملاحظه شد که یک اتفاق رخ می‌دهد و همین منشا این داستان‌ها می‌شود".
وی گفت: "رئیس محترم قوه قضاییه بعد از این بازی فوتبال تیم ملی ایران که مردم شادمان شدند، ایشان هم گفتند که در شادمانی مردم ما هم شکری در این لیوان شربت بریزیم. شما دقیقاً دستورالعمل ایشان را ببینید که هیچ ربطی به اغتشاشگرها ندارد. ایشان گفتند زندانیانی که استحقاق ارفاق قانونی را دارند، آزاد شوند".
دادستان کل کشور با اشاره به سخنان رهبر ایران در خصوص نحوه برخورد با دستگیر شدگان در ناآرامی های اخیر افزود: "رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بعد از اغتشاشات فرمودند و تبعیت از دستور ایشان برای بنده امری واجب است؛ ایشان دستور می‌دهند که اغتشاشگران را از معترضین جدا کنیم و معترض نباید حسابش با اغتشاشگر یکی شود. روزانه در حال آمارگیری از سراسر کشور هستم از جمله این که از همه کسانی که به دادگاه رفتند، بازداشت شدند یا هر قسمتی از روند پیگیری هستند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала