افزایش 22 درصدی قیمت شام کریسمس نسبت به سال گذشته در انگلیس

© Depositphotos.com / Wavebreakmediaشام جشن کریسمس
شام جشن کریسمس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اشتراک
شام کریسمس انگلیسی ها امسال 22 درصد گران تر از سال گذشته خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های تحلیلگران Mintec، شام کریسمس بریتانیا امسال بیش از 22 درصد گران تر از سال گذشته خواهد بود.
این شرکت یک شاخص شام کریسمس را جمع آوری می کند که قیمت مواد اولیه غذای اصلی، پودینگ یورکشایر و پودینگ کریسمس را تجزیه و تحلیل می کند. تحلیلگران در سبد غذای اصلی، گوشت (بوقلمون و گوشت خوک)، سبزیجات (سیب زمینی، هویج و ازگیل) را قرار دادند. سبد پودینگ یورکشایر حاوی آرد، شیر و تخم مرغ و سبد پودینگ کریسمس حاوی بادام، دو نوع کشمش و شکر است.
همانطور که شاخص شام کریسمس 2022 Mintecنشان می دهد، قیمت اکثر غذاها در سال جاری نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، بنابراین هزینه یک عامل مهم در برنامه ریزی وعده های غذایی کریسمس برای مصرف کنندگان بریتانیایی در سال جاری خواهد بود. در حالی که قیمت بادام کاهش یافته است، در کل قیمت بادام کاهش یافته است. کریسمس با افزایش 28.6 درصدی شاخص شام کریسمس Mintec و افزایش 7.2 درصدی در شاخص قیمت مواد تشکیل دهنده پودینگ یورکشایر، مصرف کنندگانی که غذاهای سنتی را انتخاب می کنند، به میزان قابل توجهی بیشتر از سال گذشته پرداخت خواهند کرد.
خاطرنشان می شود که این به دلیل زنجیره تامین است که امسال تحت تأثیر درگیری در اوکراین، COVID-19، دچار کمبود نیروی کار و تورم شد.
پس از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر روسیه را افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. در بریتانیا، افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است.
بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره پایه خود را 75 واحد پایه از 2.25 درصد به 3 درصد افزایش داد. رگولاتور همچنین گفت که اقتصاد بریتانیا وارد رکودی شده است که انتظار می رود تمام سال 2023 و نیمه اول سال 2024 ادامه یابد. تورم سالانه در بریتانیا در ماه اکتبر به 11.1 درصد رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала