روسیه : بیانیه فرانسه در مورد دادگاه ویژه "ریاکاری شدید" است

© Sputnik / Russian Federation Council /  مراجعه به بانک تصاویر Член комитета СФ по международным делам Сергей Цеков на заседании Совета Федерации РФ
Член комитета СФ по международным делам Сергей Цеков на заседании Совета Федерации РФ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
اشتراک
سناتور روسیه بیانیه فرانسه در مورد دادگاه ویژه را "ریاکاری شدید" خواند
به گزارش اسپوتنیک، سرگی تسکوف، سناتور فدراسیون روسیه از منطقه کریمه، عضو کمیته بین‌المللی شورای فدراسیون، بیانیه فرانسه درباره شروع کار برای ایجاد دادگاه ویژه در مورد رویدادهای اوکراین را " ریاکاری شدید " خواند و حوادث تجاوز مسلحانه غرب به کشورهای مستقل را یادآوری کرد.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که این کشور همکاری با شرکای اروپایی و اوکراینی را برای ایجاد دادگاه ویژه برای بررسی اقدامات روسیه در اوکراین آغاز کرده است. ضمنا در ماه اکتبر، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که پاریس از ایده ایجاد چنین دادگاهی حمایت نمی کند.
تسکوف به اسپوتنیک گفت:" این ریاکاری است. آنها حق ندارند دادگاهی ایجاد کنند."
به گفته وی، فرانسه باید دادگاهی برای استعمار کشورهای آفریقایی توسط فرانسویان ایجاد کند.
اگر فرانسه تا این حد بی غرضانه است، می تواند دادگاهی برای عراق که آمریکایی‌ها آن را نابود کردند، دادگاهی برای یوگسلاوی که ناتو بمباران کرد، دادگاهی برای لیبی که آن‌ها نیز نابود کردند،ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند دادگاهی علیه تمسخر اوکراین به کریمه و دونباس ایجاد کنند.
پیشتر مجمع پارلمانی شورای اروپا خواستار ایجاد یک دادگاه کیفری بین المللی ویژه برای اوکراین شد، در حالی که در ابتدا اصل اساسی بی طرفی محاکمه را نقض کرد و روسیه را حتی قبل از ایجاد چنین پرونده ای مجرم معرفی کرد. همچنین نشانه های قبلی در مورد جنایات جنگی کیف در دونباس را نادیده گرفتند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه به طور قاطع اتهامات کیف را در مورد جنایات جنگی در خاک اوکراین رد می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала