"واگنر" بر خلاف ایالات متحده با معیارهای سازمان تروریستی همخوانی ندارد

واگنر
واگنر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
اشتراک
یوگنی پریگوژین تاجر روس اعلام کرد که گروه "واگنر" بر خلاف ایالات متحده با معیارهای سازمان تروریستی همخوانی ندارد.
یوگنی پریگوژین تاجر روس اعلام کرد که گروه "واگنر" با هیچیک از معیارهای سازمان های تروریستی همخوانی ندارد اما فعالیت های ایالات متحده با آنها همخوانی دارند.
پیشتر آژانس خبری بلومبرگ اعلام کرده بود که دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در حال بررسی امکان اعلام گروه "واگنر" بعنوان سازمان تروریستی می باشد. تصمیم نهایی در این خصوص هنوز گرفته نشده است. این در حالیست که در صورت قرار گرفتن نام این گروه در فهرست سازمان های تروریستی، واشنگتن می تواند تعقیب جنایی در خصوص این گروه و اعضای آنرا اجرا نماید.
وی در اظهار نظری که در شبکه اجتماعی "وکانتاکته" منتشر شده است، بیان می کند:" در خصوص معیارهای قراردادن سازمانها تحت عنوان سازمان تروریستی( بر مبنای مقررات ایالات متحده آمریکا)، در آنجا سه بند اصلی و نه بند فرعی وجود دارد که در آنها بصورت مفصل توضیح داده شده که چه کسی تروریست می باشد. شرکت نظامی خصوصی "واگنر" تحت هیچیک از این معیارها قرار نمی گیرد. این در حالیست که فعالیت های ایالات متحده کاملا تحت این معیارها قرار می گیرند".
این تاجر خاطرنشان کرد که گروه "واگنر" نسل کشی جمعیت روس در دانباس را در سال 2014 متوقف کرده و داعش(گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) را در سوریه به خاک و خون کشیده است و این اجازه را نداده تا در جمهوری عربی سوریه کودتای نظامی صورت گیرد و همچنین هزاران تروریست را در آفریقا نابود کرده است.
در این اظهار نظر افزوده شده است: "علاوه بر این کارشناسان امپراتوری رسانه ای پریگوژین مبارزه سختی را با ایالات متحده آمریکا در زمینه دخالت در انتخابات در روسیه و سایر کشورها، صورت داده اند".
وی در انتها اظهار داشته : "نتیجه: گروه نظامی خصوصی "واگنر" همیشه از منافه روسیه و روسهای مقیم خارج از کشور، شهروندان روسیه، شرکای روسیه در هر کشوری و هر قاره ای دفاع کرده و با تروریسم و نقض حقوق و آزادی های شهروندان مبارزه کرده است. و به انجام این مهم در هر شرایطی ادامه خواهد داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала