مینو محرز: متوسط سن ابتلا به ایدز در ایران به ۲۵ سال رسیده است

CC BY 4.0 / IRNA / مینو محرز
مینو محرز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
اشتراک
خانم مینو محرز، متخصص ایرانی بیماری‌های عفونی اظهار داشت به طور متوسط سن مراجعه‌کنندگان جدید مبتلا به این بیماری در ایران به حدود ۲۵ سال رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، مینو محرز گفت تا پیش از اجرای برنامه تاثیرگذار کاهش آسیب در بین معتادان تزرقی و توزیع سرنگ و متادون،‌ بیشترین آمار مبتلایان به ایدز در کشور در بین همین جمعیت بود.
در نتیجه هم سن مبتلایان خیلی پایین نبود و هم جمعیت زنان مبتلا کم بودند اما از زمانی که آمار مبتلایان از طریق روابط جنسی رو به افزایش رفته، هم سن مبتلایان کاهش یافته و هم زنان مبتلا افزایش یافته‌اند. به طور متوسط سن مراجعه‌کنندگان جدید مبتلا به این بیماری در کشور به حدود ۲۵ سال رسیده است.
واکنش لهستان به پیام توئیتری ظریف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
زنگ خطر افزایش بیماری ایدز در لهستان پس از هجوم پناهجویان اوکراینی
خانم محرز خاطرنشان ساخت متاسفانه برخی‌ها بسیار دیر مراجعه می‌کنند، از آنجایی که بطور متوسط پس از ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی ممکن است ده سال طول بکشد که علائم بیماری ایدز ظاهر شود، خیلی‌ها بی‌توجهی کرده و دیر مراجعه می‌کنند، اپیدمی کووید هم البته بی‌تاثیر نبوده است، جز این، دو مساله دیگر هم مورد توجه است، پایین آمدن سن مبتلایان و افزایش ابتلا در زنان.
یادآور می شود اول دسامبر معادل ۱۰ آذر، روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز است. ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی نوعی بیماری است که با ورود ویروس و حمله به دستگاه ایمنی توسط ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) ایجاد می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала