سازمان امنیت و همکاری اروپا آخرین شانس برای حل و فصل بحران اوکراین را از دست داد

سازمان
سازمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که که این سازمان شانس تاریخی برای حل و فصل بحران اوکراین را از دست داد.
الکساندر لوکاشویچ نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در بیست و نهمین نشست وزاری امور خارجه این سازمان اعلام کرد: «سازمان امنیت و همکاری اروپا شانس تاریخی خود برای مساعدت به ترویج گفت‌وگوی فراگیر ملی در اوکراین، جلوگیری از نظامی‌سازی غیر قابل توقف قلمرو آن و هدایت مقامات به بدترین نمونه‌های اقدامات نازی‌ها، را از دست داد. این سازمان تمامی ابزارها را برای ایم مقصود در دست داشت. این درحالیست که این سازمان از پس مسئولیت های خود بر نیامد».
نماینده روسیه تاکید کرد: «غرب به شکل دسته جمعی از ابتدا خواهان ایحاد معماری امنیت اروپایی بر پایه سازمان امنیت و همکاری اروپا نبود و تلاش کرد کاملا این سازمان را کنترل کند. تمامی پیشنهادات برای اصلاحات، تحکیم حقوقمند سازی و تصویب منشور برای آن رد شدند. تحت شعار حفظ «انعطاف» بدنام در سازمان انیت و همکاری اروپا، این سازمان در عمل برای نظارات و باز ترسیم «کشورهای مستقر در شرق وین» با استانداردهای غربی، مورد استفاده قرار گرفت.
لوکاشویچ خاظرنشان کرد: «متاسفانه اتحادیه اروپا و ناتو مدل تقابلی روابط را به سازمان امنیت و همکاری اروپا آوردند. غرب با استفاده از برتری عددی تلاش می کند نوعی تصرف «تهاجمی» این سازمان را صورت داده و تنها عرصه منطقه ای باقی مانده برای گفتگو را به خود تعلق دهد. فرمت های جایگزینی همچون «جامعه سیاسی اروپا» توسط کشورهای اروپا ایجاد می گردند که دیدار افتتاحیه آن در تاریخ 6 اکتبر در پراگ برگزار شد. در نتیجه مصائب بیشتری برای سازمان امنیت و همکاری اروپا ایجاد شده و فضای امنیتی در اروپا قطعه قطعه گشته و خطوط جدید تنش ایجاد می گردند».
وی همچنین اعلام کرد که تصمیم لهستان در خصوص عدم صدور ویزا برای سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که قصد حضور در نشست وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا را داشت، مستحق محکومیت است.
وی اعلام کرد: "تصمیم بی سابقه و با اهداف سیاسی دولت لهستان برای عدم اجازه ورود به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه در راس هیات ما، یک ضربه آبروی کشوری است که مسئولیت وظیفه مدیریت کار سازمان امنیت و همکاری اروپا در سالجاری به آن اعتماد شده بود. چنین روش هایی غیر قابل پذیرش و مستحق محکومیت هستند. وزرای امور خارجه کشورهای عضو این سازمان در بیانیه ای که در تاریخ 23 نوامبر به امضا و در وین منتشر کردند، از این موضع حمایت کردند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала