- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کمک های نظامی سرسام آور ناتو به اوکراین

© Photo / Bundeswehrاحتمال درگیری نظامی ناتو با روسیه
احتمال درگیری نظامی ناتو با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
ناتو و متحدانش 40 میلیارد دلار کمک نظامی به کی یف ارائه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که متحدان و شرکای ناتو 40 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده اند و به ارائه آن ادامه خواهند داد.
بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در بخارست که در آن نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو این ائتلاف برگزار شد، بیان کرد: متحدان و شرکای ناتو به اوکراین 40 میلیارد در قالب تسلیحات کمک کرده‌اند و انتظار می‌رود کمک‌های بیشتر شود.
هفته گذشته وزارت امور خارجه گزارش داد که مجموع کمک های نظامی آمریکا به اوکراین از 19 میلیارد دلار فراتر رفته است.
روسیه پیشتر به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала